  • 1. Data: 2008-04-22 17:54:27
    Temat: KPIR ksiegowanie faktur zagranicz.
    Od: g...@o...pl

    Witajcie

    Mam taki klopot. Jak zaksiegowac fakture zakupowa,zagraniczna ( towar
    handlowy na kwote zakladajac 1000USD).Faktura z dnia 10.03.08
    zaplacona tego samego dnia gotowka, towar przyszedl przez
    clo,sporzadzono deklaracje SAD, do mnie towar dotarl 15.04.08. Teraz
    kwestia
    -po jakim kursie ksieguje fakture
    -co z roznicami kursowymi

    Pytanie powstalo ze wzgledu na to,ze rozmawiajac z pewna osoba,ona
    stwierdzila ze fakture trzeba zaksiegowac po kursie celnym (ponoc tak
    jest w przypadku gdy towary przechodza przez clo) o dla mnie wydaje
    sie nieprawda,ze wzgledu na to,ze na tym trace (cena dolara spada)

    Seba

  • 2. Data: 2008-04-22 19:19:58
    Temat: Re: KPIR ksiegowanie faktur zagranicz.
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > -po jakim kursie ksieguje fakture

    Wygodniej jest rozliczyć po kursie z SAD, ale w przepisach
    stoi czarno na białym wg średniego NBP

    > -co z roznicami kursowymi

    Zgodnie z art 24.c - zakładam, że pdof

> [...]
    > jest w przypadku gdy towary przechodza przez clo) o dla mnie wydaje
    > sie nieprawda,ze wzgledu na to,ze na tym trace (cena dolara spada)

    A gdyby cena dolara rosła, to byłoby to korzystne dla Ciebie
    i chciałbyś wybrać taki sposób rozliczania?
    A myślisz, ze po są te różnice kursowe?

  • 3. Data: 2008-04-22 19:39:16
    Od: g...@o...pl

    On 22 Kwi, 21:19, "cef" <c...@i...pl> wrote:

> [...]
    byloby bez sensu
    > i chciałbyś wybrać taki sposób rozliczania?

    Dlatego wlasnie sie zastanawialem nad tym,skad oni wzieli ze po kursie
    SAD,ale tak czy tak trzeba zrobic roznice kursowe wiec wyjdzie po
    cenie z dnia zaplaty prawda?
    Tym bardziej ze na SADzie jest kilka faktur z roznymi dniami zaplaty
    Osoba o ktorej mowie pracuje w biurze rachunkowym,i nie bardzo wiem
    jak jej udowodnic moje racje, jak ona stwierdzila "w ustawie jest
    zapisane ze po kursie SAD"

    seba

  • 4. Data: 2008-04-22 19:42:11
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    g...@o...pl pisze:
    > {ciach}
    > Osoba o ktorej mowie pracuje w biurze rachunkowym,i nie bardzo wiem
    > jak jej udowodnic moje racje, jak ona stwierdzila "w ustawie jest
    > zapisane ze po kursie SAD"

    Zasadniczo najpierw pytasz "gdzie w ustawie" a dalej to już w zależności
    od tego jaką dostaniesz odpowiedź.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl