  • 1. Data: 2008-04-22 12:07:33
    Temat: dzialalnosc a fiskus - vat, pit, cit, zus
    Od: s...@g...tam.na.il.pw.edu.pl

    Witam,
    Dostalem z ZUS informacje ze za luty i marzec 2008 (zmienilem
    prace w lutym) nie odprowadzono za mnie skladek (chodzi o
    prowadzona dzialalnosc gospodarcza - ZUS z tytulu prowadzonej
    dzialalnosci zostal nie oplacony. Niepokoic sie? O ile pamietam
    to pracujac na etat i majac dzialalnosc nie musze drugi raz
    oplacac ZUS..
    Drugie pytanie - zakladajac ze mam dzialalnosc i etat, dodatkowo
    jestem VATowcem i przychody mam z dwoch zrodel (etat + firma),
    jak licze roczny przychod do rozliczenia za 2007? To co zarobilem
    jako firma dodaje do zarobkow z etatu, i traktuje calosc jako
    sumaryczny dochod podlegajacy opodatkowaniu wg. wlasciwego progu?
    Czy osobno licze dochod (i podatki) z etatu, a osobno z
    dzialalnosci?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-04-22 13:43:42
    Temat: Re: dzialalnosc a fiskus - vat, pit, cit, zus
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    s...@g...tam.na.il.pw.edu.pl pisze:
> [...]
    > prowadzona dzialalnosc gospodarcza - ZUS z tytulu prowadzonej
    > dzialalnosci zostal nie oplacony. Niepokoic sie?
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    Sorry ale mam wrażenie że nie masz czego pamiętać i to takie przejęzyczenie.
    Prowadziłeś DG przez 1999r?

    A co to znaczy "nie odprowadzono" - przy działalności sam odpowiadasz (w
    sensie - naliczasz, pamiętasz o zapłacie, płacisz) za wszelkie
    publiczno-prawne zobowiązania. Nikt za Ciebie nie będzie płacił.

    > to pracujac na etat i majac dzialalnosc nie musze drugi raz
    > oplacac ZUS..

    Masz obowiązek opłacać zdrowotne.

> [...]
    > sumaryczny dochod podlegajacy opodatkowaniu wg. wlasciwego progu?
    > Czy osobno licze dochod (i podatki) z etatu, a osobno z

    To zależy jaką wybrałeś formę opodatkowania dochodów z działalności.

    Wróżki maja od dawna wakacje.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2008-04-22 13:59:49
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    s...@g...tam.na.il.pw.edu.pl pisze:
> [...]
    > prace w lutym) nie odprowadzono za mnie skladek (chodzi o
    > prowadzona dzialalnosc gospodarcza - ZUS z tytulu prowadzonej
    A zgłozenie z tytułu działalności złożyłeś tylko do składki zdrowotnej,
    czy do całości?

    > Niepokoic sie? O ile pamietam
    > to pracujac na etat i majac dzialalnosc nie musze drugi raz
    > oplacac ZUS..
    Jeśli z pracy masz przynajmniej minimalną pensję. Jak trafi się miesiąc
    z mniejszą kwotą (choćby z powodu jednego dnia zwolnienia), wtedy
    automatycznie z działalności płacisz całość :)
    W Twim przypadku, może nowy pracodawca zatrudnił Cię oficjalnie z
    późniejszą datą, albo zrobił jakieś błędy w zgłoszeniu do ZUSu, za dużo
    niewiadomych :)
> [...]
    > sumaryczny dochod podlegajacy opodatkowaniu wg. wlasciwego progu?
    > Czy osobno licze dochod (i podatki) z etatu, a osobno z
    może być i tak i tak, zaleznie jaką formę opodatkowania działalności
    wybrałeś.
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 4. Data: 2008-04-24 13:33:36
    Od: s...@g...tam.na.il.pw.edu.pl

    Witam ponownie,
    Dziekuje za odpowiedzi; po przekopaniu starych papierow i
    madrych artykulow wychodzi ze:
    - z tytulu prowadzenia dzialanosci rozliczam sie na zasadach
    ogolnych (co mi do lba?..)
    - planuje zmienic prace i rozliczac sie via fvat
    - w ciagu roku podatkowego nie moge (nie moge?) zmienic
    sposobu rozliczania (liniowo<->zas. ogolne)
    - reasumujac, albo bede wystawial fvat i placil od nich
    podatek jak na ogolnych, albo
    - zlikwiduje obecna dzialalnosc i zarejestruje nowa (absurd)
    Czy absurd powyzej to jedyna forma na zmiane formy
    rozliczania podatku w ciagu roku? I jezeli tak, czy moge
    wyrejestrowac dzialnosc firmy xyz, i zarejestrowac na nowo
    firme pod ta sama nazwa, czy nazwa nowej formy musi byc
    inna?..
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2008-04-24 13:40:36
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik <s...@g...tam.na.il.pw.edu.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > wyrejestrowac dzialnosc firmy xyz, i zarejestrowac na nowo
    > firme pod ta sama nazwa, czy nazwa nowej formy musi byc

    A jesteś pewien że wyrejestrowanie i ponowne zarejestrowanie w tym samym
    roku coś zmieni?
    Podmiot pozostaje ten sam, więc i działalność ta sama.
    Jaki przepis uzależnia formę rozliczeń od daty czynności rejestracji, a nie
    stanu faktycznego?

  • 6. Data: 2008-04-24 13:46:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    s...@g...tam.na.il.pw.edu.pl pisze:

    > - reasumujac, albo bede wystawial fvat i placil od nich
    > podatek jak na ogolnych, albo
    > - zlikwiduje obecna dzialalnosc i zarejestruje nowa (absurd)

    Co nic nie da, bo forma opodatkowania dotyczy ogółu przychodów z
    działalności w danym roku a nie tak zwanej "firmy".
    Raz wybrałeś i przepadło, następna okazja w styczniu 2009.

    Tkwisz w popularnym acz całkowicie błędnym przekonaniu że istnieje
    "firma" osoby fizycznej w jakikolwiek sposób odrębna od tej osoby i że
    rejestracja w ewidencji tworzy jakiś nowy byt prawny.

    A Twoja firma to Twoje imię i nazwisko. Reszta to ozdobniki.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813