  • 1. Data: 2007-10-04 05:32:17
    Temat: ile podatku za najem mieszkania?
    Od: "irena" <i...@p...onet.pl>

    proszę grupowiczów o odpowiedź:
    ile procent podatku płaci się do Urz. Skarb. za wynajem mieszkania?
    od jakiej kwoty płaci się ten podatek? (czynsz+liczniki+odstępne) czy może
    jakoś inaczej
    proszę o informacje

  • 2. Data: 2007-10-04 06:16:21
    Temat: Re: ile podatku za najem mieszkania?
    Od: Azazel <a...@...pl>

    irena pisze:
> [...]
    > ile procent podatku płaci się do Urz. Skarb. za wynajem mieszkania?
    > od jakiej kwoty płaci się ten podatek? (czynsz+liczniki+odstępne) czy może

    są dwie drogi. pierwsza to ryczałt 8,5% płacony od tylko od odstępnego
    pod warunkiem, że zawszem w umowie iż to najemca płaci opłaty do
    spóldzielni i za media wg. faktur dostarczonych przez dostawców ww.
    druga - to 19% od dochodu, z tym że możesz sobie odliczyć koszta czyli
    jeśli ty płacisz czysz do spółdzielni i rachunki za media czy telefon,
    to właśnie są twoje koszta i je odliczasz od dochodu.
    no i po przekroczeniu jakiejśc tam kwoty i tak musisz przejść z ryczałtu
    na te 19%, ale nie pamiętam jaka to kwota.
    A.

  • 3. Data: 2007-10-04 06:57:03
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Azazel wrote:
> [...]
    > no i po przekroczeniu jakiejśc tam kwoty i tak musisz przejść z ryczałtu
    > na te 19%, ale nie pamiętam jaka to kwota.

    Lepiej doczytaj jak to jest naprawdę, zamiast wprowadzać w błąd.

    Piotrek

  • 4. Data: 2007-10-04 07:49:11
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Azazel wrote:

    > ok. jak jest naprawde?

    Doczytaj :-) Dłużej zostanie w głowie :-)

    Piotrek

  • 5. Data: 2007-10-04 07:50:14
    Od: Azazel <a...@...pl>

    Piotrek pisze:
    > Azazel wrote:
    > Lepiej doczytaj jak to jest naprawdę, zamiast wprowadzać w błąd.
    >
    > Piotrek

    ok. jak jest naprawde?

  • 6. Data: 2007-10-04 08:03:04
    Od: Azazel <a...@...pl>

    Piotrek pisze:
    > Doczytaj :-) Dłużej zostanie w głowie :-)
    > Piotrek

    rozumie.
    wiesz ale nie powiesz.
    A.

  • 7. Data: 2007-10-04 08:39:32
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Azazel wrote:
    > rozumie.
    > wiesz ale nie powiesz.
    > A.

    Jeśli najem nie w ramach DG to masz dwie opcje:
    1) Ryczałt 8.5% a po przekroczeniu progu (4K euro) 20% (a nie
    przechodzenie na 19% podatku liniowego - jak zapewne miałeś na myśli).
    2) Opodatkowanie na zasadach ogólnych.

    P.

  • 8. Data: 2007-10-04 09:06:53
    Od: Azazel <a...@...pl>

    Piotrek pisze:

> [...]
    > 1) Ryczałt 8.5% a po przekroczeniu progu (4K euro) 20% (a nie
    > przechodzenie na 19% podatku liniowego - jak zapewne miałeś na myśli).

    no i proszę - wyjaśnienie nie zabolało.
    no nie. nie miałem na myśli podatku liniowego.
    z tym 19%/20% po przejściu kwoty przyznaję się do omyłki.
    A.

  • 9. Data: 2007-10-04 09:44:55
    Od: "Irena" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

> [...]
    > 1) Ryczałt 8.5% a po przekroczeniu progu (4K euro) 20% (a nie
    > przechodzenie na 19% podatku liniowego - jak zapewne miałeś na myśli).

    a jesli nie jest w ramach DG?
    to wtedy jak będzie?

  • 10. Data: 2007-10-04 10:25:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>