    From: "Gilbert" <g...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Kontrola US, faktury, ksiegowanie
    Date: 12 Aug 2004 23:22:17 +0200

    Witam, w zwiazku z tym ze nigdzie nie moge znalezc odpowiedzi na ponizsze
    pytania, prosze Panstwa o pomoc:

    1. Na czym polega kontrola z US? Czy biora moje dokumenty i sprawdzaja je pod
    wzgledem zeznan z danego okresu, czy wchodza na moje konto bankowe i pytaja po
    kolei skad jest to wplata i dlaczego jest ta wyplata?

    2. Czy jezeli niezaksieguje jakiejs wplaty jaka przyszla na moje konto (np.
    zapomne albo swiadomie ja pomine) a osoba ktora tej wplaty dokonala nie upomina
    sie o fakture itp to czy jest to przestepstwo i jezeli tak, jak jest ono karane
    (czy np. jak mam 100 takich wplat, to musze je zaksiegowac i zaplacic od nich
    podatek/vat czy od razu traktuja mnie jak przestepce i do wiezienia ;)?

    3. Jak wyglada sprawa, gdy zakupu u mnie dokonuje osoba niepelnoletnia - komu
    mam wystawic fakture i czy musze ja wystawic?

    4. Jezeli jakas firma / osoba dokona 2 razy wplaty za ta sama rzecz na moje
    konto, raz na podstawie mojego polecenia zaplaty, drugi raz przez pomylke na
    podstawie wystawionej przeze mnie faktury za ta wlasnie dokonana na poczatku
    wplate, to musze jeszcze raz ja zaksiegowac, czy dokonac zwrotu wplaty, czy
    moze moge sobie to pominac jako pomylkowa wplate albo potraktowac jako bonus?

    5. Jezeli przez pierwsze 3-4 miesiace dzialania firmy zaksieguje tylko niektore
    wplaty (nie wykazujac jednak straty w zeznaniu i odprowadzajac calkiem niezly
    podatek i VAT) a pozniej zaczne ksiegowac kazda wplate, to czy kontrola jaka
    moge miec wezmie pod uwage moje "nawrocenie" a te niezaksiegowane wplaty
    potraktuje tak, ze bede musial tylko je zaksiegowac i oplacic?

    6. Co, jezeli otrzymuje wplaty na inne konto niz podne w US?

    Prosze o odpowiedz,
    Dziekuje.