    From: Paszczak <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Kontrola z UKS
    Date: Wed, 18 Jan 2006 10:39:17 +0000 (UTC)

    Zapowiedziała się u mnie na jutro kontrola z UKS (nie US). Księgowa była
    dość zdziwiona, mówiła, że UKS zajmuje się grubszymi sprawami, a najczęściej
    przychodzi np. w wyniku jakiegoś donosu (a nie do przypadkowego podatnika).

    Z tego, co wyczytałem w sieci, to zajmują się poważnymi sprawami (jak jakieś
    afery paliwowe i wyłudzenia VATu) i rzadko odwiedzają małe DGOFy.

    Trochę mnie to zaniepokoiło - czyżbym kupił paliwo na nieodpowiedniej
    stacji? :) Bo celowych kombinacji w papierach nie mam, więc kompletnie
    nie wiem, o co może chodzić. Niezadowolonych klientów, którzy mogliby
    złośliwie donieść nie mam, dostawców również... Hmm, dziwna sprawa...

    Za to eksportuję i wysyłam towar do UE (ale nadwyżkę VATu tylko raz
    zaliczyli mi na poczet dochodowego, nigdy na konto, zresztą to było w 2005,
    a kontrola ma dotyczyć 2003/2004, "głównie VATu"). No i mam faktury np.
    do Nigerii czy Iranu :)))

    W jakich okolicznościach zazwyczaj przychodzi UKS? Co może być przyczyną
    tej wizyty?

    P.