  • 1. Data: 2011-07-12 08:59:14
    Temat: Korekta faktury
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    W ubiegłym roku wystawiłem klientowi fakturę na wykonane dla niego
    oprogramowanie. Na fakturze była jedna pozycja (1 szt.) przykładowo:
    "system obsługi 10 stanowisk finansowo-księgowych". Klient miał to
    wdrażać innemu klientowi, zapłacił mi tylko część tej faktury i tak
    przez rok przepychanki, bo jemu nie płaci jego zleceniodawca. Ostatnio
    padła propozycja, żeby fakturę skorygować, bo on wdrożył tylko 6
    stanowisk, więc czy nie dałoby się wystawić jakoś korekty, że sprzedaż
    dotyczyła systemu na 6 stanowisk i w ten sposób przynajmniej z podatków
    coś odzyskać, a jednocześnie dług zlikwidować.

    Czy ma to jakikolwiek sens i jest wykonalne, zwłaszcza, że faktura
    dotyczy zeszłego roku?

    Maciek

  • 2. Data: 2011-07-12 18:16:55
    Temat: Re: Korekta faktury

    Tue, 12 Jul 2011 10:59:14 +0200, w
    <4e1c0ce4$0$3508$65785112@news.neostrada.pl>, Maciek <m...@n...pl>
    napisał(-a):

    > Czy ma to jakikolwiek sens i jest wykonalne, zwłaszcza, że faktura
    > dotyczy zeszłego roku?

    Oczywiście, że możesz.

    Możesz także upomnieć się w trybie nakazowanym o należność... a komornik zajmie
    się resztą.