  • 1. Data: 2011-07-11 11:44:22
    Temat: Dostawca nie chce skorygowac faktury.
    Od: " THX" <j...@g...pl>

    Zamówienie opiewało na towar A i B.
    A i B zostały dostarczone, ale faktura opiewa na C i B.
    Czyli real się zgadza, papiery nie.
    Dostawca nie chce skorygowac faktury.
    Szkoda z nim zrywać umowę ramową.
    Zapewne problem lezy u dostawcy w jakiejś "pani Ziucie z księgowości"
    lub "panu Zenku z magazynu".
    C jest towarem niższej jakości, ale na fakturze ma cenę A (wyższą).
    No ale jak mam wprowadzić do magazynu marny towar C (wg faktury, bo w realu
    to był A) po cenie A (znów z faktury).
    No i teraz dobre pytanie:
    Co zrobić?
    Na razie zapłaciłem więc przelewem za sam towar B.
    Ale chcę zapłacić i za A, tylko muszą mi się papiery zgadzać.
    THX

  • 2. Data: 2011-07-11 11:55:25
    Temat: Re: Dostawca nie chce skorygowac faktury.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-11 13:44, THX pisze:
> [...]
    > Na razie zapłaciłem więc przelewem za sam towar B.
    > Ale chcę zapłacić i za A, tylko muszą mi się papiery zgadzać.

    Wystawić notę korygującą.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-07-11 12:22:09
    Od: Elab <e...@p...onet.pl>

    W dniu 11.07.2011 13:44, THX pisze:
> [...]
    > Na razie zapłaciłem więc przelewem za sam towar B.
    > Ale chcę zapłacić i za A, tylko muszą mi się papiery zgadzać.

    Od strony podatków, jeśli jesteś na KPiR i vat się zgadza, to po co się
    denerwować nie masz obowiązku prowadzić magazynu, wprowadź u siebie tak
    jak powinno być i po sprawie. Podatkowo będzie się zgadzać ( a ta grupa
    o podatkach ).

    Inna sprawa to ewentualne gwarancje, i serwisy ...

    --
    Elaboro Online System
    Przyjazne oprogramowanie dla firm, sklep i księgowość online.

  • 4. Data: 2011-07-12 08:50:12
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

> [...]
    > o podatkach ).
    >
    > Inna sprawa to ewentualne gwarancje, i serwisy ...

    wszystko bedzie sie zgadzac do czasu az sprzet sie rozpieprzy i bedzie
    trzeba oddac na gwarancji

  • 5. Data: 2011-07-12 08:50:41
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    aj nie doczytalem ostatniego zdania :)

  • 6. Data: 2011-07-12 09:39:34
    Od: " THX" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Obciążam inne podmioty notami za pewne meteriały, i akurat o te materiały
    chodzi.
    Przecież nie obciążę ich za deski dębowe, jeśli na podpiętej fakturze będę
    miał deski sosnowe, nawet jeśli w cenie dębowych (a z uwagi na jakieś debilne
    kontrole po latach może nawet tym bardziej).

    -----

  • 7. Data: 2011-07-12 17:13:42
    Od: Elab <e...@p...onet.pl>

    W dniu 12.07.2011 11:39, THX pisze:
> [...]
    > miał deski sosnowe, nawet jeśli w cenie dębowych (a z uwagi na jakieś debilne
    > kontrole po latach może nawet tym bardziej).

    to zależny na jakiej formie księgowości jesteś, jak napisałem wyżej
    jeśli kpir ... to nie masz obowiązku prowadzić magazyn, i możesz
    sprzedawać nawet krasnoludki ( byle odprowadzić od tego podatki ... i
    jeśli nie ma koncesji na handel krasnalami), a magazyn wykazuje się
    tylko raz w roku podczas spisu z natury, i jeśli znajdziesz 1 stycznia
    na magazynie wielbłąda to piszesz na spisie: wielbłąd szt 1 ;-) ( inna
    sprawa to oszacowanie ceny zakupu tego wielbłąda ... )

    a co do desek ...to napisz na fakturze po prostu deski, i tyle ...

  • 8. Data: 2011-07-12 21:58:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Jul 2011, Liwiusz wrote:

> [...]
    [...]
    > Wystawić notę korygującą.

    Par.15 tu:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,1626,5
    1600,20110401,szczegolowe-zasady-wystawiania-faktur-
    dane-ktore-powinny.html

    Cytat:
    "z wyjątkiem pomyłek w pozycjach faktury określonych w § 5 ust. 1 pkt 6-12"

    Zgodność .8 nie załatwia niezgodności .5 i .7, nie da rady :( (mam na
    myśli par.5.1.<numer> rzecz jasna)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2011-07-13 00:44:26
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]
    > "z wyjątkiem pomyłek w pozycjach faktury określonych w § 5 ust. 1 pkt 6-12"
    >
    > Zgodność .8 nie załatwia niezgodności .5 i .7, nie da rady :( (mam na

    Jak pracowałam w M.F to głowny księgowy kazał dzwonić, żeby przywozili
    nowe faktury, a te błędne zabierali sobie. I tak było.

    --
    animka

  • 10. Data: 2011-07-13 07:27:02
    Od: " THX" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    W tamtych czasach nie było ksero ;-)

    -----
    > Jak pracowalam w M.F to glowny ksiegowy kazal dzwonic, zeby przywozili nowe
    faktury, a te bledne zabierali sobie.