  • 1. Data: 2004-03-02 13:11:04
    Temat: Korekta faktury VAT
    Od: "Krzysiek" <k...@e...pl>

    Czy mogę wystawić nabywcy w tym roku korektę do faktury VAT z 2002r ???
    Pozdrawiam
    Chris

  • 2. Data: 2004-03-02 14:08:04
    Temat: Re: Korekta faktury VAT
    Od: "Krzysiek" <k...@e...pl>

    Witam
    Dzięki za zainteresowanie. Prowadze firmę handlową i wystawiłem w 2002 r
    kontrahentowi fakturę VAT za USŁUGI REDYSTRYBUCYJNE. Kontrahent fakturę
    odebrał i podpisał, ale zwlekał z płatnością - jak widać długi czas.
    Księgowość też troszkę przespała temat. I teraz kiedy zaczęliśmy go
    naciskać. Powiedział, że ok on nam zapłaci za tę fakturę, ale pod warunkiem,
    że wystawimy mu korektę do tamtej faktury i nową fakturę z datą z 2004 roku.
    Hmmm......
    I co teraz robić???

    Pozdrawiam
    Chris

  • 3. Data: 2004-03-02 14:09:15
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Czy mogę wystawić nabywcy w tym roku korektę do faktury VAT z 2002r ???
    > Pozdrawiam
    --------------------
    Zawsze możesz wystawić tylko czy możesz dokonać korekt przychodu i Vat no to

  • 4. Data: 2004-03-02 14:23:45
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

> [...]
    warunkiem,
    > że wystawimy mu korektę do tamtej faktury i nową fakturę z datą z 2004
    ---------------------------------------
    To jest problem bo wygląda że chcesz zrobić korekte usługi która była chyba
    wykonana i do tego korekta na całość jakoś chyba nie mam pomysłu jak to
    zrobić żebys Vatu nie stracił .Usługa była nie ma podstawy do korekty w/g
    mnie oczywiście.
    Wiola

  • 5. Data: 2004-03-02 16:06:16
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Wiola wrote:

> [...]
    > to zrobić żebys Vatu nie stracił .Usługa była nie ma podstawy do korekty

    Pewnie "problem" faceta polega na tym, ze nie zaksiegowal oryginalu.
    Zaproponuj mu wystawienie duplikatu, bo do wystawieina korekty trzebamiec
    podstawe..

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-03-02 18:04:24
    Od: Chris Gold <c...@w...pl>

    Użytkownik bosz napisał:

    > Pewnie "problem" faceta polega na tym, ze nie zaksiegowal oryginalu.
    > Zaproponuj mu wystawienie duplikatu, bo do wystawieina korekty trzebamiec
    > podstawe..
    >
    > Boguslaw
    Dokładnie, ale duplikat go nie usatysfakcjonował
    Chris

  • 7. Data: 2004-03-02 19:03:47
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Chris Gold wrote:

> [...]
    [...]
    > Dokładnie, ale duplikat go nie usatysfakcjonował
    No to jest problem...
    Pan naliczyl VAT i zaplacil.
    Na jakiej podstawie wystawi Pan korekte ?
    No i ma pan pewnie na kopii podpis klienta...

    Sadze, ze obu stronom chodzi o to zeby niknac klopotow z US-em.

    Powinien to ktos madrzejszy rozstrzygnac, czy duplikat faktury
    pozwoli klientowi na odliczenie VAT naliczonego..
    Nie pamietam przeciwwskazan..

    Mysle, ze jesli tak, to jest to jedyna droga do "nie stracenia VAT- u"
    a juz na perwno jedyna dla Pana.

    No bo jak .. wystawi pan korekte ze co.. ze usluga niezostala wykonana ?
    I co Pan zrobi z FV wystawiona przed laty ?

    Wlasciwie to PAN chce isc klientowi "na reke"
    Powinen to docenic.

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-03-03 07:26:47
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "bosz"
    > Powinien to ktos madrzejszy rozstrzygnac, czy duplikat faktury
    > pozwoli klientowi na odliczenie VAT naliczonego..
    > Nie pamietam przeciwwskazan..

    Nie ma przeciwskazań duplikat oprócz nielicznych wyjatków daje podstawe do
    odliczenia Vat w miesiącu otrzymania wiec twoj odbiorca nic nie traci .

> [...]
    > I co Pan zrobi z FV wystawiona przed laty ?
    > Wlasciwie to PAN chce isc klientowi "na reke"

    Jeśli ty wystawisz ta korekte to dla mnie ona bedzie nie prawidłowa nie
    widze argumentu na korekte usługi która była wykonana .Faktura była
    wystawiona trzeba było zapłacić Vat i dochodowy ( przychód nalezny ) za
    wykoną usługe i nie ma podstaw do korekty ani Vat ani przychodu.Ja nie widze
    dla ciebie możliwości wystawienia korekty żebyś ty na tym nie stracił
    oczywiście.
    Wiola