  • 1. Data: 2005-01-21 11:55:27
    Temat: Korygować deklarację VAT czy nie
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Cześć,
    W deklaracji VAT-7 za listopad wkradł się błąd. W pozycji zakupy netto i VAT
    naliczony. Różnica jest tylko 14 zł VAT niestety na niekorzyść US.
    Co radzicie, czy pisać deklarację korygującą (wraz z pismem wyjaśniającym ?
    / bez pisma?), czy też po prostu w deklaracji za grudzień, której jeszcze
    nie składałem odjąć te 14 zł z VAT naliczonego i zapłacić 14 zł więcej.

    pozdrawiam,
    Jacek

  • 2. Data: 2005-01-21 11:58:26
    Temat: Re: Korygować deklarację VAT czy nie
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <n...@w...pl> napisal(a):
> [...]
    > / bez pisma?), czy też po prostu w deklaracji za grudzień, której jeszcze
    > nie składałem odjąć te 14 zł z VAT naliczonego i zapłacić 14 zł więcej.

    To wtedy będziesz miał drugą deklarację źle. ;)

    Korekta VAT-7 to na 99,9% kontrola. Jeśli się tego nie obawiasz, to wal
    śmiało. ;)
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2005-01-21 12:02:37
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Jacek napisał(a):
> [...]
    > / bez pisma?), czy też po prostu w deklaracji za grudzień, której jeszcze
    > nie składałem odjąć te 14 zł z VAT naliczonego i zapłacić 14 zł więcej.

    Pisać, korygować.
    VAT rozlicza sie miesiecznie i tak go US kontroluje.
    14 zł to niewiele, ale jak chcesz spać sokojnie to raczej skoryguje,
    dopisanie do następnej deklaracji nie rozwiązuje problemu.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2005-01-21 12:13:10
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > Korekta VAT-7 to na 99,9% kontrola. Jeśli się tego nie obawiasz, to wal
    > śmiało. ;)

    skad takie statystyki????
    ja z doswiadczenia podam ze to 0,01% :-)
    a tak na powaznie nie widze zwiazku miedzy korekta a kontrola i w/w % oddaje
    prawdopodobienstwo kontroli
    i oczywiscie radze zrobic korekte, gdyz nic to nie kosztuje poza odsetkami

    pozdrawiam
    grzess

  • 5. Data: 2005-01-21 12:17:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    grzess napisał(a):

    > skad takie statystyki????
    > ja z doswiadczenia podam ze to 0,01% :-)

    Moje statystyki tez tak podają.
    Ba, robiła w zeszłym roku korektę VAT7 in plus na 10tys samego VATu
    (dziesięc tysięcy, klient sobie 'zgubił' fakturę sprzedazy, faktura była
    ostatni w miesiacu a numeracja miesieczna, koszmarek).
    Opisałam, dołączyłam kopię faktury, kazalam delikwentowi zapłacic z
    odestkami ZANIM zaniosę korektę.
    Zero kontroli a minął prawie rok. :-)

    > a tak na powaznie nie widze zwiazku miedzy korekta a kontrola i w/w % oddaje
    > prawdopodobienstwo kontroli
    > i oczywiscie radze zrobic korekte, gdyz nic to nie kosztuje poza odsetkami

    Popieram. A 14 złotych to by trzeba ze 3 lata albo nawet dłużej zalegać
    żeby jakies odsetki do zapłaty były. Bo poniżej 6,60 sie nie płaci :-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2005-01-21 12:19:02
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <k...@w...pl> napisal(a):

    > skad takie statystyki????
    > ja z doswiadczenia podam ze to 0,01% :-)

    Fajny masz US. ;) U nas kontrola jest natychmiast i zawsze.
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2005-01-21 12:25:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Samotnik napisał(a):

    > Fajny masz US. ;) U nas kontrola jest natychmiast i zawsze.

    A który to US?
    Bo dobrze wiedzieć gdzie nie rejestrować działalności ;-)

    Przy okazji - w Kujawsko-Pomorskim nie jest tak źle, no może
    Golub-Dobrzyn jest upier.... ale to nowu urząd i wszyscy tam strasznie
    gorliwi i formalni.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2005-01-21 12:39:27
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <m...@e...com.pl> napisal(a):

    > A który to US?

    I US w Bielsku-Białej :) U nas utarł się zwyczaj, że się po prostu nie
    koryguje, jeśli są małe kwoty, firma nie spodziewa się innych kontroli
    (zwroty VATu itp), a papiery pozostawiają jakąkolwiek wątpliwość. Po
    prostu kontrola pewna i to nazajutrz (do mnie przyszli TEGO SAMEGO
    DNIA, w którym złożyłem korektę :), a takie kontrole "bo sobie
    skontrolujemy" zdarzają się z kolei bardzo rzadko. Pewnie im czasu nie
    starcza ;)
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2005-01-21 12:39:42
    Od: Andrzej Smereka <a...@p...onet.pl>

    Samotnik napisał(a):

    >I US w Bielsku-Białej

    Ale za to wasz urząd jest słynny na całą Polskę

    --
    Andrzej Smereka

    a...@p...onet.pl

  • 10. Data: 2005-01-21 12:40:32
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > To wtedy będziesz miał drugą deklarację źle. ;)
    >
    > Korekta VAT-7 to na 99,9% kontrola. Jeśli się tego nie obawiasz, to wal
    > śmiało. ;)

    Ja nie wiem gdzie wy żyjecie. To jest chyba kwestii obszerności i
    szczegółowości pisma załączonego do korekty. Ja składałem w ciągu
    ostatniego roku chyba łącznie więcej korekt niż deklaracji pierwotnych,
    a na kontrole przyszli dopiero jak wystąpiłem o zwrot.

    Obiecałem kiedyś opisać wrażenia:
    US Łódź Śródmieście.
    Kwota zwrotu: niska pięciocyfrowa.
    Kontrolujący przejrzeli dokładnie rejestry zakupu pod kątem KUP,
    funduszu reprezentacyjnego i paliwa do samochodów nielisakowych.
    Faktura sprzedaży do WDT dwujęzyczna z kwotą VAT wynoszącą 0, wyrażoną w
    EUR w pozycjach i w PLN w podsumowaniu była OK.
    Jako potwierdzenie odbioru towaru przez kontrahenta miałem kserokopię
    CMRki (transport zamawiany i opłacany przez odbiorcę; gdybym to ja
    zamawiał i płacił to powinienem mieć oryginał) oraz pismo na papierze
    firmowym (po angielsku) potwierdzające odbiór z oryginalnymi podpisami
    za kontrahenta. Było OK.
    Generalnie kontrola trwała dwa dni, było miło i przyjemnie. Chyba
    przestanę się bać kontroli skarbowych.
    Żadnych wspomagaczy przychylności kontrolujących oczywiście nie stosowałem.

    pzdr

    Tomek

    To, kim naprawde jestes, zachowaj w tajemnicy!
    Rh (+) - film Jaroslawa Zamojdy - w kinach od 21 stycznia
    Wez udzial w konkursie --> http://akcje.interia.pl/f/rhplus/