  • 1. Data: 2002-03-02 15:42:45
    Temat: Koszt uzyskania przychodu PIT37 + koszt dojazdu do pracy
    Od: "G.B." <g...@p...wp.pl>

    Otrzymalem w pracy PIT11 na ktorym jest wpisany okres mojego
    zatrudnienia w 2001 roku tj od 29-10-2001 do 31-12-2001. W rubryce koszty
    uzyskania przychodu mam wpisana kwote 185,12zl. Czy wartosc ta jest
    prawidlowa (chodzi o te trzy dni pazdziernika)? Wyczytalem na liscie ze juz
    jeden dzien pracy w danym miesiacu pozwala nam na wpisanie odpowiedniej
    wartosci tak jak za caly miesiac. Moze cos zle zrozumialem albo pokrecilem,
    ale powiedzcie jaka wartosc powinienem wpisac do PIT37 w rubryce koszty
    uzyskania przychodu ( o ile wartosc 185,12 jest nieprawidlowa).
    Jeszcze jedno, skoro dojezdzam samochodem do pracy ktora znajduje sie w
    innej miejscowosci niz ta w ktorej mieszkam to rozumiem ze moge sobie
    odliczyc koszty dojazdu. Jaka wartosc powinienem odliczyc za okres
    29-10-2001 do 31-12-2001 (interesuja mnie szczegolnie te trzy dni
    pazdziernika)? Czy moge odliczyc dojazdy jezeli samochod nie jest moja
    wlasnoscia, tylko mego ojca? Czy wczesniej powinienem zglosic w ksiegowosci
    w mojej firmie ze bede chcial odliczac sobie dojazdy (jakies zaswiadczenia)?

    Z gory dziekuje za wszelka pomoc :)

    Grzegorz

    g...@w...pl

  • 2. Data: 2002-03-02 16:24:29
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    "G.B." <g...@p...wp.pl> wrote in message
    a.pl...

> [...]
    > ale powiedzcie jaka wartosc powinienem wpisac do PIT37 w rubryce koszty
    > uzyskania przychodu ( o ile wartosc 185,12 jest nieprawidlowa).

    Pytanie jest takie, kiedy otrzymujesz wynagrodzenie? Jeżeli wynagrodzenie za
    grudzień otrzymałeś w styczniu, to zakład pracy musiał wpisać do PIT-u KUP
    za dwa miesiąc, i nie uwzględnić wynagrodzenia za grudzień w rozliczeniu (bo
    PIT -11 dotyczy wynagrodzeń wyplaconych).
    Ty masz natomiast prawo w swoim rocznym rozliczeniu uwzględnić KUP za trzy
    miesiące.

> [...]
    ksiegowosci
    > w mojej firmie ze bede chcial odliczac sobie dojazdy (jakies

    Ustawa o PDOF dla umow o prace wprowadziła zryczałtowane koszty uzyskania
    przychodu (z tytułu dojazdu i innych kosztów)
    - 92,56 zeta (jeden zakład, ta sama miejscowość) miesięcznie w 2001
    - 115,70 zeta (jeden zakład, dla dojeżdżających) miesięcznie w 2001
    - możesz w rozl. rocznym dać wyższe pod warunkiem udokumentowania IMIENNYMI
    BILETAMI MIESIĘCZNYMI zwiększonych kosztów dojazdu.

    Nie możesz więc ani drugi raz uwzględnić kosztów dojazdu, ani tym bardziej
    uwzględnić kosztów np. paliwa w rozliczeniu.

    W zakladzie pracy mozesz zlozyc wniosek o stosowanie podwyższonych KUP,
    wtedy w tym roku będą odprowadzane niższe zaliczki na PDOF i nie będziesz
    czekać na zwrot podatku w rozl. rocznym.

    Magdip

  • 3. Data: 2002-03-02 22:14:44
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Mar 2002, G.B. wrote:
> [...]
    >+ wartosci tak jak za caly miesiac. Moze cos zle zrozumialem albo pokrecilem,

    [nie zajmuję stanowiska, też widziałem taki tekst]
    [...]
    >+ Jeszcze jedno, skoro dojezdzam samochodem do pracy ktora znajduje sie w
    >+ innej miejscowosci niz ta w ktorej mieszkam to rozumiem ze moge sobie
    >+ odliczyc koszty dojazdu.

    "podatnik może sobie odliczyć:
    - ryczałt według norm ministerialnych
    - rzeczywiste koszty przejazdów *tylko na podstawie okresowych
    biletów komunikacji publicznej*"
    (ww. tłumaczenie z ustawy na nasze (C) G.S., nie autoryzowane
    i pisane z głowy - sprawdź co tam dokładnie pisze, ale ja
    pamiętam taki tekst).

    No, chyba że twój samochód jest komunikacją publiczną jako
    minibuś, tak "przy okazji" ;)
    A poważnie mówiąc to sporo prezesów by taksówkami do roboty
    jeździło, jakby nie ten zapis :)

> [...]
    >+ w mojej firmie ze bede chcial odliczac sobie dojazdy (jakies zaswiadczenia)?

    Nie ma za co, jeśli ci wybiłem z głowy nadzieję na "urwanie"
    z podatku... :(

    Pozdrowienia, Gotfryd