eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKoszt uzyskania przychodu PIT37 + koszt dojazdu do pracy › Re: Koszt uzyskania przychodu PIT37 + koszt dojazdu do pracy
    From: "Magdip" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Koszt uzyskania przychodu PIT37 + koszt dojazdu do pracy
    Date: Sat, 2 Mar 2002 17:24:29 +0100

    "G.B." <g...@p...wp.pl> wrote in message
    news:29492-1015083765@as1-208.starogard.dialup.ineti
    a.pl...

> [...]
    > zatrudnienia w 2001 roku tj od 29-10-2001 do 31-12-2001. W rubryce koszty
    > uzyskania przychodu mam wpisana kwote 185,12zl. Czy wartosc ta jest
    > prawidlowa (chodzi o te trzy dni pazdziernika)? Wyczytalem na liscie ze
    juz
    > jeden dzien pracy w danym miesiacu pozwala nam na wpisanie odpowiedniej
    > wartosci tak jak za caly miesiac. Moze cos zle zrozumialem albo
    pokrecilem,
    > ale powiedzcie jaka wartosc powinienem wpisac do PIT37 w rubryce koszty
    > uzyskania przychodu ( o ile wartosc 185,12 jest nieprawidlowa).

    Pytanie jest takie, kiedy otrzymujesz wynagrodzenie? Jeżeli wynagrodzenie za
    grudzień otrzymałeś w styczniu, to zakład pracy musiał wpisać do PIT-u KUP
    za dwa miesiąc, i nie uwzględnić wynagrodzenia za grudzień w rozliczeniu (bo
    PIT -11 dotyczy wynagrodzeń wyplaconych).
    Ty masz natomiast prawo w swoim rocznym rozliczeniu uwzględnić KUP za trzy
    miesiące.

    > Jeszcze jedno, skoro dojezdzam samochodem do pracy ktora znajduje sie
    > innej miejscowosci niz ta w ktorej mieszkam to rozumiem ze moge sobie
    > odliczyc koszty dojazdu. Jaka wartosc powinienem odliczyc za okres
    > 29-10-2001 do 31-12-2001 (interesuja mnie szczegolnie te trzy dni
    > pazdziernika)? Czy moge odliczyc dojazdy jezeli samochod nie jest moja
    > wlasnoscia, tylko mego ojca? Czy wczesniej powinienem zglosic w
    ksiegowosci
    > w mojej firmie ze bede chcial odliczac sobie dojazdy (jakies
    zaswiadczenia)?

    Ustawa o PDOF dla umow o prace wprowadziła zryczałtowane koszty uzyskania
    przychodu (z tytułu dojazdu i innych kosztów)
    - 92,56 zeta (jeden zakład, ta sama miejscowość) miesięcznie w 2001
    - 115,70 zeta (jeden zakład, dla dojeżdżających) miesięcznie w 2001
    - możesz w rozl. rocznym dać wyższe pod warunkiem udokumentowania IMIENNYMI
    BILETAMI MIESIĘCZNYMI zwiększonych kosztów dojazdu.

    Nie możesz więc ani drugi raz uwzględnić kosztów dojazdu, ani tym bardziej
    uwzględnić kosztów np. paliwa w rozliczeniu.

    W zakladzie pracy mozesz zlozyc wniosek o stosowanie podwyższonych KUP,
    wtedy w tym roku będą odprowadzane niższe zaliczki na PDOF i nie będziesz
    czekać na zwrot podatku w rozl. rocznym.

    Magdip