  • 1. Data: 2007-01-15 18:14:14
    Temat: Koszta przesylki
    Od: "MS." <m...@p...onet.pl>

    Czesto przy zamawianiu jakiegokolwiek towaru droga elektroniczna na
    zalaczonym paragonie widnieje pozycja 'koszt transportu'.
    Jesli towar jest wysylany kurierem to sprzedawca zapewne otrzymuje od firmy
    kurierskiej fakture za 'zakupiona' usluge transportu i takowa dodaje do
    pozycji paragonu. Co w przypadku gdy wysylam przesylki poczta i nie mam na
    to od poczty faktury? Czy w zwiazku z tym moge na paragon wrzucic pozycje
    'koszt transportu'? Wydaje mi sie, ze nie ale wole jeszcze spytac.
    Pozdrawiam - Marian.

  • 2. Data: 2007-01-15 18:14:50
    Temat: Re: Koszta przesylki
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 15.01.2007 MS. <m...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > pozycji paragonu. Co w przypadku gdy wysylam przesylki poczta i nie mam na

    No to Twój problem, przecież mogłeś wziąć?

    > Czy w zwiazku z tym moge na paragon wrzucic pozycje
    > 'koszt transportu'? Wydaje mi sie, ze nie ale wole jeszcze spytac.

    Możesz, a dlaczego nie? Powiem więcej - jeśli nabywca Ci za to zapłacił, to
    wręcz musisz :) Brak faktury z poczty spowoduje tylko tyle, że zapłacisz od tego
    podatki.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2007-01-15 18:22:53
    Od: "MS." <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Możesz, a dlaczego nie? Powiem więcej - jeśli nabywca Ci za to zapłacił,
    > wręcz musisz :) Brak faktury z poczty spowoduje tylko tyle, że zapłacisz

    Ok, to mi wystarcza. Dzieki wielkie.
    Marian.

  • 4. Data: 2007-01-15 20:36:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Samotnik wrote:

    > Możesz, a dlaczego nie? Powiem więcej - jeśli nabywca Ci za to
    > zapłacił, to wręcz musisz :) Brak faktury z poczty spowoduje tylko
    > tyle, że zapłacisz od tego podatki.

    Eee, tam podatki...niech zaczną kary płacić.
    Większość wysyłających (z którymi miałem do czynienia-
    chodzi o małe DG zajmujące się handlem wysyłkowym)
    na wydatki związane z przesyłką
    pocztową bierze sobie kwity z poczty(a czasem od spedytorów
    vatowców), ale klientowi nie wykazuje tego na dowodach sprzedaży.
    Żeby było ich łatwiej "udupić" przelewy otrzymują na konta
    na kwoty towar + koszty przesyłki, które to opłaca klient.
    Obrót zatem jest udokumentowany czarno na białym, a nie wykazywany w
    całości.
    Ja nie mam już siły z tym walczyć,
    ale jak bym się tak zatrudnił w charakterze kontrolera w US,
    to myślę, że wystarczyłoby kilku przykładnie ukarać.
    Media załatwiłyby resztę.

  • 5. Data: 2007-01-15 21:07:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Jan 2007, cef wrote:

> [...]
    > na kwoty towar + koszty przesyłki, które to opłaca klient.
    > Obrót zatem jest udokumentowany czarno na białym, a nie wykazywany w całości.

    Czegoś w Twoim opisie nie rozumiem.

    > Ja nie mam już siły z tym walczyć,
    > ale jak bym się tak zatrudnił w charakterze kontrolera w US,
    > to myślę, że wystarczyłoby kilku przykładnie ukarać.

    Gość ma:
    - kwit z poczty na 6 zł
    - towar "za 44 zł plus przesyłka"
    - obrót 50 zł
    - do tego 22% VAT
    ...klient opłaca w ten deseń "całość" (z kosztami wysyłki)

    Jest zgodne z Twoim opisem czy nie?
    Czego konkretnie byś się przyczepił?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-01-15 21:27:40
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 15.01.2007 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:

> [...]
    > - obrót 50 zł
    > - do tego 22% VAT
    > ...klient opłaca w ten deseń "całość" (z kosztami wysyłki)

    Do faktury na 44 zł mimo wpłaconych 50. Nagminne. Swego czasu tak
    kombinował nawet Merlin.pl.
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2007-01-15 21:40:43
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

> [...]
    > pocztową bierze sobie kwity z poczty(a czasem od spedytorów
    > vatowców), ale klientowi nie wykazuje tego na dowodach sprzedaży.

    towar kosztuje 100 zł , wysyłka 10 zł a klientowi wystawi fakture na towar 110
    zł bez wykazywania wysyłki - i nic tu nie ma nieprawidłowego

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-01-15 21:42:11
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    .

    > Do faktury na 44 zł mimo wpłaconych 50. Nagminne. Swego czasu tak
    > kombinował nawet Merlin.pl.

    i jeszcze problem z vatem za poczte - sprzedawca musi wystawić na 22% a poczta
    sprzedaje to jako zwolniony

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2007-01-15 21:50:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Jan 2007, Samotnik wrote:

> [...]
    [...]
    > Do faktury na 44 zł mimo wpłaconych 50. Nagminne.

    Ale tego w opisie *nie* było!
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-01-15 22:14:24