  • 1. Data: 2007-01-15 18:33:27
    Temat: Faktura na zakup, przed terminem rozpoczęcia DG
    Od: "Kris" <k...@s...poczta.onet.pl>

    Witam serdecznie,
    Mam pytanie, czy można kupować materiały niezbędne do prowadzenia
    działalności gospodarczej - komputery, materiały do remontu biura licencje
    na oprogramowanie itp - jeszcze przed określoną datą rozpoczęcia prowadzenia
    działalności? Chodzi o sytuacje, gdzie wszystkie niezbędne rzeczy (NIP,
    REGON) już są, a do rozpoczęcia pozostaje 1,5tygodnia...
    Jeżeli można - to w jaki sposób je rozliczać?

    Pozdrawiam,
    Kris

  • 2. Data: 2007-01-15 18:38:41
    Od: "Kris" <k...@s...poczta.onet.pl>

    Teraz zauważyłem dopiero post kilka wierszy dalej odnośnie wykładni Izby
    Skarbowej....

    Pozdrawiam,
    Kris

  • 3. Data: 2007-01-15 19:31:39
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

    > Teraz zauważyłem dopiero post kilka wierszy dalej odnośnie wykładni Izby
    > Skarbowej....
    >
    > Pozdrawiam,
    > Kris

    Kilka postów dalej jest mowa o VAT. Ale czy takie zakupy będą kosztem? Swoją
    drogą jeśli kupujesz na potrzeby działalnosci - to właściwie ją już
    prowdzisz, co nie.
    A swoją drogą co stoi na przeszkodzie, bys juz teraz rozpoczął działalność?
    Data we wpisie do ewidencji jest panowaną datą rozpoczęcia działalnosci a
    nie data obowiazkowego rozpoczęcia działalnosci. Zgłaszasz jutro do US że
    zaczynasz i wtedy wszelkie takie jw pytania już nie będą ciebie męczyć.
    pozdrawiam!

  • 4. Data: 2007-01-15 21:09:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Jan 2007, [www.goldap.info.pl] wrote:

    > Swoją
    > drogą jeśli kupujesz na potrzeby działalnosci - to właściwie ją już
    > prowdzisz, co nie.

    :)

    > A swoją drogą co stoi na przeszkodzie, bys juz teraz rozpoczął działalność?
    > Data we wpisie do ewidencji jest panowaną datą rozpoczęcia działalnosci

    Ale nie wolno rozpocząć wcześniej. Jak zaplanował sobie "na styk"
    to ma problem. Ja bym wcześniej nic nie kupował - chyba żeby chodziło
    o ST od których nie chce się odliczyć VAT.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-01-15 22:32:13
    Od: "Kris" <k...@s...poczta.onet.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0701152208290.3028@athlon64...
> [...]

    > to ma problem. Ja bym wcześniej nic nie kupował - chyba żeby chodziło
    > o ST od których nie chce się odliczyć VAT.

    Spokojnie jeszcze nic nie kupiłem... :)
    Termin obrałem taki, a nie inny bo obawiałem się, że wyrobienie chociażby
    NIP zabierze więcej czasu. Tak czy siak, będe tydzień do przodu i w związku
    z tym, czy można wcześniej zarejestrować się do VATu i zacząć działać z
    tygodniowym wyprzedzeniem?

    Pozdrawiam,
    Kris

  • 6. Data: 2007-01-16 20:32:05
    Od: "ok_br" <o...@p...fm>

    1. z tą datą planową / nieplanowaną nie mam pojęcia jak jest
    trzeba było dać dzień zgłosznenia w UM (jako dzień rozpoczęcia)
    - zawsze możesz zaczać działać później :-)
    teraz wyjściem może być aktualizacja zgłsoznia oraz regonu, ale
    wtedy to pociąga za sobą jakieś koszty

    2. co do zakupionych środków trwałych i materiałów ... gdybyś
    miał nową datę, to składając VAT-R możesz już brać faktury i
    odliczać VAT (jeżeli taką formę wybrałes itp. itd)

    3. w Twoim przypadku, jeżeli już coś kupiłeś :-) ze środków
    trwałych to wrzucasz to do ewidencji na podstawie własnej wyceny i od
    następnego miesiąca amortyzujesz; a na materiały robisz inwenturę i
    masz BO

    pozdrawiam
    Dorota