  • 11. Data: 2007-01-16 06:27:24
    Temat: Re: Koszta przesylki
    Od: "Krystian" <v...@i...pl>

    > towar kosztuje 100 zł , wysyłka 10 zł a klientowi wystawi fakture na
    > towar 110
    > zł bez wykazywania wysyłki - i nic tu nie ma nieprawidłowego

    Nieprawidłowego nie, ale płaci vat od tej dychy, a f-re z poczty ma z
    vatem zwolnionym.
    czyli w tym momencie 2,2zł na -.

    Ta sprawa byla ostatnio glosna, mozna sprzedawcy dac upowaznienie na
    usługi pocztowe. Tzn. ze sprzedawca kupuje usluge na kupujacego. wtedy nie
    placi vatu.
    Problemu nie ma gdy to sa sporadyczne formy transportu, ale problem
    powstaje gdy to jest glowna forma transportu. tak jak juz wspomniany
    Merlin.

    Pozdr. Krystian

  • 12. Data: 2007-01-16 06:45:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Samotnik wrote:

    > Ale myślę, że o to chodziło :)

    Dokładnie o to.
    Przecież pisałem, że nie jest wykazywany cały obrót.

  • 13. Data: 2007-01-16 06:47:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    gasper wrote:
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > towar kosztuje 100 zł , wysyłka 10 zł a klientowi wystawi fakture na
    > towar 110 zł bez wykazywania wysyłki - i nic tu nie ma nieprawidłowego

    Nie byłoby, gdyby tak były wystawione dokumenty.
    Najczęściej płacę za towar 100, za przesyłkę 10-
    czyli przelewam sprzedawcy 110zł.
    A dostaję towar i fakturę na 100zł.
    Moje 10zł znika.

  • 14. Data: 2007-01-16 15:12:49
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Krystian" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nieprawidłowego nie, ale płaci vat od tej dychy, a f-re z poczty ma z vatem
    > zwolnionym.

    bo poczta jest zwolniona z vatu podmiotowo a sprzedawca nie