  • 41. Data: 2010-02-18 14:31:15
    Temat: Re: Koszty pojazdów na nowy rok?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Nie, jednak zaliczył mi na styczeń. A to w ogóle jest bezsens :D
    > Tankowałem w grudniu, faktura przyszła w styczniu, więc księguję ją w
    > styczniu, prawda? I mam limit. Tankowałem w grudniu na stacji, gdzie
    > wydają faktury od ręki i co? Limit przepadł.
    Do VAT może i w styczniu, ale do KPiR to chyba z datą dokumentu, czyli
    pewnie w grudniu. W czasach gdy jeszcze prowadziłem kilometrówkę, to
    zawsze jakoś tak wychodziło, że kwotę limitu miałem większą niż koszty,
    więc problem nie istniał :->

    Maciek

  • 42. Data: 2010-02-18 15:01:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Feb 2010, Wojciech Bancer wrote:

    > On 2010-02-18, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Sugerujesz comiesięczne składanie PIT-36/37/38 do skarbówki,
    > przez wszystkich podatników? Naprawdę? ;-)

    W którym miejscu?

    Jedynie stwierdzam, że *skoro* ustawodawca postanowił, że koszty
    (i limity) rozlicza się *rocznie*, to takie są skutki.
    A że Tristan się pogodzić nie może (ze skutkami), to niech do
    Wysokiego Sejmu uderza, przecież ja tego nie zmienię :]

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2010-02-18 15:06:04
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > On 2010-02-18, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Sugerujesz comiesięczne składanie PIT-36/37/38 do skarbówki,
    > przez wszystkich podatników? Naprawdę? ;-)

    A co, VAT składają? Nie składają. Próbujesz zdegenerować obecny system,
    a nie uprościć. Nie chodzi o to, żeby rozliczać PIT i miesięcznie i
    rocznie, tylko, żeby rozliczać po prostu miesięcznie i koniec. Tak jak
    vat. W cyklu ciągłym i bez przepadania.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 44. Data: 2010-02-18 15:12:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > a nie uprościć. Nie chodzi o to, żeby rozliczać PIT i miesięcznie i
    > rocznie, tylko, żeby rozliczać po prostu miesięcznie i koniec. Tak jak

    Ty chcesz, żeby Cię wszyscy księgowi w Polsce znienawidzili chyba.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 45. Data: 2010-02-18 15:34:45
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-18 16:12, Maddy pisze:

    > Ty chcesz, żeby Cię wszyscy księgowi w Polsce znienawidzili chyba.

    za ułatwienie pracy? Do VAT generuję VAT-7 a do pit PIT-5 (tak, wiem,
    się go już nie wysyła od jakiegoś czasu, ale i tak rozliczasz PIT
    miesięcznie i i tak kwoty masz rozliczone). Więc przy moim pomyśle masz
    prościej, nie masz całej tej kołomyji rocznej, a do tego prościej z
    księgowaniem, z rozliczaniem zysków i strat itp.

    No chyba że chodzi ci o to, że jak będzie prościej, to mniej zarobisz,
    bo mniej twoich usług będzie potrzebnych.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 46. Data: 2010-02-18 15:37:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-18 15:31, Maciek pisze:
    > Do VAT może i w styczniu, ale do KPiR to chyba z datą dokumentu, czyli
    > pewnie w grudniu.

    Ale to nie trafia do VAT wcale, a trafienie w grudzień nic nie daje, bo
    tam i tak są nadmiarowe koszty.

    > W czasach gdy jeszcze prowadziłem kilometrówkę, to
    > zawsze jakoś tak wychodziło, że kwotę limitu miałem większą niż koszty,
    > więc problem nie istniał :->

    ja mam odwrotnie, bo jeżdżę autem prywatnie również. Więc w sumie się
    nazbiera więcej z czasem i w tym roku, więc dramatu nie ma, ale się
    zdziwiłem, bo nie mogę przez to sobie rozliczyć wyjazdów styczniowych,
    bo benzyna styczniowa przyjdzie dopiero w lutym.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 47. Data: 2010-02-18 15:41:26
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > zdziwiłem, bo nie mogę przez to sobie rozliczyć wyjazdów styczniowych,
    > bo benzyna styczniowa przyjdzie dopiero w lutym.
    No to jak sobie nie możesz rozliczyć, skoro możesz. Faktura z Neste
    przyjdzie Ci w lutym, ale z datą styczniową, więc w czym problem? Chyba
    nie powiesz mi, że styczeń zamykasz pierwszego lutego o północy?

    Maciek

  • 48. Data: 2010-02-18 17:21:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-02-18, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > A co, VAT składają?

    Napisałem, że składają. Znasz jakiegoś czynnego podatnika, który
    jest z tego zwolniony?

> [...]
    > Nie chodzi o to, żeby rozliczać PIT i miesięcznie i rocznie, tylko,
    > żeby rozliczać po prostu miesięcznie i koniec. Tak jak

    Tobie się wydaje, że informacje z PIT5 i PIT36/37/38 są tożsame
    (po zsumowaniu). Otóż nie są. Rozliczasz na PIT-5 ulgę na internet?
    A na dziecko? A rehabilitację? Świadczenia otrzymane z ZUS?
    Dochody nieujęte w księdze i DG, takie jak:

    - przychód z praw autorskich,
    - sprzedaż mieszkania
    - sprzedaż samochodu
    - renta/emerytura

    I pierdyliard innych rzeczy o których nie pomyślałeś jak chciałeś
    przerzucić z rocznego na miesięczny obowiązek rozliczenia.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 49. Data: 2010-02-18 18:36:33
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > On 2010-02-18, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:
    > [...]
    > Napisałem, że składają. Znasz jakiegoś czynnego podatnika, który
    > jest z tego zwolniony?

    No więc przedsiębiorcy składają i tak, a pracownicy nie składają. Nie
    widzę powodu, żeby rozliczenia nie dokonywał nadal zakład pracy.

    > Tobie się wydaje, że informacje z PIT5 i PIT36/37/38 są tożsame
    > (po zsumowaniu). Otóż nie są.

    Ale mogą być.

    > Rozliczasz na PIT-5 ulgę na internet?

    A rozliczam na rocznym? Nie rozliczam :D
    Poza tym, zakładasz błędnie, że jak się powie A, to nie można powiedzieć
    B. Ulga na internet jest dziwna i dupiato skonstruowana (więc np. ja nie
    rozliczam, żeby się nie wkopać).

> [...]
    >
    > I pierdyliard innych rzeczy o których nie pomyślałeś jak chciałeś
    > przerzucić z rocznego na miesięczny obowiązek rozliczenia.

    Ale może o tym pomyśleć ktoś, kto się zna i przenieść to na rozliczenia
    miesięczne. Np. jaką widzisz przeszkodę we wpisaniu tych rzeczy do
    książki? Czemu owe PA czy mieszkania czy samochody (a tak przypadkiem
    nie płaci się za nie PCC, a nie PIT?) nie można rozliczać jak innych
    przychodów?

    Ty mówisz, że połączenie pierdyliarda, jak to nazywasz, dewiacji cuzamen
    do kupy zmusza nas do stosowania chorego systemu rozliczeń, który
    skutkuje stadem wad i problemów (jak choćby omawiana w tym wątku
    bezsensowność z paliwem). Ja mówię, żeby wyprostować całość.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 50. Data: 2010-02-18 18:38:29
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-18 16:41, Maciek pisze:
    > No to jak sobie nie możesz rozliczyć, skoro możesz. Faktura z Neste
    > przyjdzie Ci w lutym, ale z datą styczniową, więc w czym problem?

    No w tym, że koszty się księguje z datą OTRZYMANIA faktury, a nie
    wystawienia. No chyba że te samochodowe są wyjątkiem.

    Poza tym, jak zatankowałem np. pełne baki wszystkich wozów 31 grudnia,
    to braknie kosztów dla odmiany w styczniu.

    Chcę pokazać, że to jest nielogiczny system.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek