  • 1. Data: 2005-12-28 12:06:03
    Temat: Ryczałt, bez Vat-u, potrzebny VAT-R czy nie ?
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Witam,

    Chciałbym prosić o odpowiedź na pytanie, czy:
    zgłaszająć rozpoczęcie DG do USkarbowego należy zlożyć
    dokument VAT-R, czy też nie?

    Założenie to: ryczałt, bez Vatu - zakładane mniejsze obroty niz 10 tyś.
    EURO.
    Księgowa powiedziała, że trzeba i tak czasem pisze na stronach www,
    a pan "Józio" powiedział w US, że jemu to nie potrzebne, jak nie będe
    Vat-manem. Jak to w koncu jest? Nie chiałbym, żeby poźniej pani "Zosia"
    powiedziała, że brakuje druk VAT-R, a pan "Józio" już nie pracuje, a to co
    mówił to była bzdura :|

    I drugie pytanie/stwierdzenie: po jasną cholerę US potrzebny świstek o
    bezpłatnym
    użyczeniu cześci powierzchni lokalu (działaność prowadzona w domu) ?

    Przecież taki dokument jest tylko/ewentulanie potrzebny w gminie.
    Ale oczywiście urzędnik ma "rację" i weź z nim dyskutuj.

    pozdr
    Grzegorz
    ps. To jest chyba fenomen w Polsce, co człowiek w jakim kolwiek to inna
    interpretacja przepisów :(

  • 2. Data: 2005-12-28 12:21:28
    Temat: Re: Ryczałt, bez Vat-u, potrzebny VAT-R czy nie ?
    Od: "Langi" <l...@...pl>

    Użytkownik "Grzes" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > pozdr
    > Grzegorz
    > ps. To jest chyba fenomen w Polsce, co człowiek w jakim kolwiek to inna

    Vat-r skladasz jak przekroczysz limit zwolnienia, pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-12-28 12:24:47
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    "Grzes" <p...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    >
    > pozdr
    > Grzegorz
    > ps. To jest chyba fenomen w Polsce, co człowiek w jakim kolwiek to inna

    możesz złożyć VAT-R i zarejestrować się jako podatnik VAT-zwolniony

  • 4. Data: 2005-12-28 13:00:46
    Od: "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net>

    Grzes napisał(a):

> [...]
    >
    > Przecież taki dokument jest tylko/ewentulanie potrzebny w gminie.
    > Ale oczywiście urzędnik ma "rację" i weź z nim dyskutuj.

    Bo ma rację :) Po swojej ostatniej wpadce na grupie :) zaprzyjaźniłem
    się z ustawą o ewidencji i identyfikacji podatników i płatników. A tam
    art 4b głosi, iz trzeba złozyć kopie dokumentów (uwierzytelnione lub
    urzędowo poświadczone) potwierdzające informacje objęte zgłoszeniem. I
    wymienia m.in. "dokument potwierdzający uprawnienie do korzystania z
    lokalu lub nieruchomości, w którym znajduje się siedziba".

    A w gminie to już ponoć nie rządają. Pewnie ze względu na art 6 ustawy o
    swobodzie działalności gospodarczej.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 5. Data: 2005-12-28 13:02:10
    Od: "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net>

    Jacek Cywiński napisał(a):

    > możesz złożyć VAT-R i zarejestrować się jako podatnik VAT-zwolniony

    Tak z ciekawości - przy rejestracji jako "podatnik VAT zwolniony" też
    trzeba 152 złote płacić ?

    --
    Wojciech Ratymirski

  • 6. Data: 2005-12-28 13:02:25
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Użytkownik "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net> napisał w
    wiadomości news:dou22v$a5l$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > lokalu lub nieruchomości, w którym znajduje się siedziba".
    >
    > A w gminie to już ponoć nie rządają. Pewnie ze względu na art 6 ustawy o

    Chyba fakt mea culpa ;), ale kurka wodna, w sieci wcześniej o tym nie
    pisało
    (w sensie jak się rejestruje DG), a miła pani urzędnik, jak się wcześniej
    pytałem
    nic a nic o tym nie mówiła :/.

    Czyli w przypadku VAT-R ? Trzeba czy nie ? Bo widzę, że chyba co USkarbowy
    inne ich wewnętrzne wytyczne :|

    pozdr
    Grzegorz

  • 7. Data: 2005-12-28 13:06:42
    Od: "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net>

    W.R. napisał(a):

    > art 4b
    poprawka - art 5 ust 4b.

    --
    W.R.

  • 8. Data: 2005-12-28 13:07:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Dec 2005, Grzes wrote:

    > dokument VAT-R, czy też nie?

    ...dawno nie ogladałem to się nie wypowiem.
    Ja w tej sprawie:

    > I drugie pytanie/stwierdzenie: po jasną cholerę US potrzebny
    > świstek o bezpłatnym
    > użyczeniu cześci powierzchni lokalu (działaność prowadzona w domu) ?

    Spytaj w Warszawie na Wiejskiej - tam Sejm urzeduje ;)
    Nawet jeśli to była inicjatywa rządowa, to posłowie tak zagłosowali
    i tyle.

    > Przecież taki dokument jest tylko/ewentulanie potrzebny w gminie.

    Jak widzisz - twoje zdanie jest sprzeczne ze zdaniem parlamentu,
    a wg Konstytucji w takim przypadku parlament ma rację ;)

    > Ale oczywiście urzędnik ma "rację" i weź z nim dyskutuj.

    Nie urzędnik...

    > ps. To jest chyba fenomen w Polsce, co człowiek w jakim kolwiek to inna
    > interpretacja przepisów :(

    ...weź i przeczytaj je sam.
    Nie, ja NIE ŻARTUJĘ.
    Upewnij się sprawdzając w archiwach grupy.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-12-28 13:23:42
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    > ...weź i przeczytaj je sam.
    > Nie, ja NIE ŻARTUJĘ.
    > Upewnij się sprawdzając w archiwach grupy.

    Ok już się pokajałem ;), mea culpa.
    Dziękuję za informację, ale pani urzędnik to się szkolenie
    chyba należy, w sumie to jej praca.

    pozdr
    Grzegorz
    ps. Co do sejmu i osób tam zasiadających to się nie wypowiadam ;)
    Za 4 lata, znów usłyszymy "obietnice kiełbasy wyborczej" i ponownie
    tzw. 80 % uprawnionych zagłosuje nie wiedząc na co głosuje :|

  • 10. Data: 2005-12-28 18:09:30
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net> napisał(a):

    > Tak z ciekawości - przy rejestracji jako "podatnik VAT zwolniony" też
    > trzeba 152 złote płacić ?
    >
    > --
    > Wojciech Ratymirski

    =)