  • 1. Data: 2002-09-06 18:18:03
    Temat: Koszty uzyskania przychodu
    Od: "Rider" <r...@b...pl>

    Witam,

    czytalem ostatnio kilka roznych ustaw i musze przyznac, ze strasznie jestem
    skolowany...
    Czy kupno samochodu osobowego z homologacja na ciezarowy moge wliczyc w
    koszty uzyskania przychodu...?
    A jesli w kredycie to co z ratami...?
    A w razie leasingu...?

    pozdrawiam i licze na pomoc

    rafal

  • 2. Data: 2002-09-06 18:21:59
    Temat: Re: Koszty uzyskania przychodu
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Czy kupno samochodu osobowego z homologacja na ciezarowy moge
    wliczyc w
    > koszty uzyskania przychodu...?

    Tak. Podobnie jak samochodu ciężarowego z homologacją na osobowy.

    > A jesli w kredycie to co z ratami...?

    No będą raty wtedy :-))

    > A w razie leasingu...?

    Wtedy będą czynsze.

    > pozdrawiam i licze na pomoc

    Pewnie niewiele pomogłem,
    ale pytania były tendencyjne :-)

    CEZ

  • 3. Data: 2002-09-06 18:56:17
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    > wliczyc w
    >
    > Tak. Podobnie jak samochodu ciężarowego z homologacją na osobowy.

    A jak to sobie kolego wyobrażasz? Wliczenie zakupu w KUP?! (sic!) Nie
    wprowadzaj ludzi w błąd.
    - homologacja MUSI być producenta lub importera. To po pierwsze.
    Wprowadzenie na EŚr.Trw. i naliczanie amortyzacji (przy zachowaniu
    wszystkich wymogów: wartość nabycia, czas przekazania, etc.) - Takie
    "wliczenie" w KUP - zgoda. Ale Twoja wypowiedź była inna.

    A w razie leasingu...?

    > Wtedy będą czynsze.

    Nie zupełnie. Proponuję zapoznać się przed udzielaniem odpowiedzi innym z
    przepisami, a dopiero później informować.

    > Pewnie niewiele pomogłem,
    > ale pytania były tendencyjne :-)
    >
    > CEZ

    Pozdrawiam serdecznie.

  • 4. Data: 2002-09-06 19:13:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > A jak to sobie kolego wyobrażasz? Wliczenie zakupu w KUP?! (sic!)
    Nie
    > wprowadzaj ludzi w błąd.

    No, faktycznie uprościłem trochę sprawę.
    Ale nietrudno chyba odgadnąć, że cała wypowiedź ma raczej
    charakter humorystyczny niż informacyjny.

> [...]
    > wszystkich wymogów: wartość nabycia, czas przekazania, etc.) - Takie
    > "wliczenie" w KUP - zgoda. Ale Twoja wypowiedź była inna.

    Oczywiście, że była inna.
    Chodziło mi o coś zupełnie innego.
    ( bez wnikania w szczegóły techniczne typu EŚT i amortyzacja)
    Odnosiłem się do podanego określenia typu samochodu,
    z którego nie wynika jaki to samochód.
    On jest w końcu osobowy czy ciężarowy?
    Jak ma homologację na ciężarowy, to nie jest osobowy i odwrotnie :-)

    > A w razie leasingu...?

    > Nie zupełnie. Proponuję zapoznać się przed udzielaniem odpowiedzi
    innym z
    > przepisami, a dopiero później informować.

    Czynsze będą i to jest prawda.
    A to czy KUP czy nie i kiedy, to inna bajka.

    CEZ

  • 5. Data: 2002-09-06 20:21:00
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Powiem tak: trochę wyjaśniłeś. Ale tylko trochę. Są osoby, które nie znają
    przepisów. I mogą opacznie rozumieć wypowiedzi. Sądzę, że z korzyścią dla
    grupy będzie udzielanie informacji rzetelnych (a jeśli ma być jakiś
    podtekst - to lepiej to zaznaczyć. Tak myślę)

    Pozsdrawiam.

  • 6. Data: 2002-09-06 21:44:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Powiem tak: trochę wyjaśniłeś. Ale tylko trochę.

    Nie było potzreby. Nie pytał dalej :-))
    Wszystkie informacje były prawdziwe,
    choć niepełne.
    (nawet jeśli myśleć o KUP jednorazowym-
    potrafię to sobie wyobrazić :-)).

> [...]
    > grupy będzie udzielanie informacji rzetelnych (a jeśli ma być jakiś
    > podtekst - to lepiej to zaznaczyć. Tak myślę)

    Też tak myślę.
    Chyba dwa "smile"
    były wystarczające?

    CEZ