  • 1. Data: 2007-04-20 21:27:31
    Temat: Koszty uzyskania przychodu PIT-37
    Od: sk <s...@w...pl>

    Witam
    Sytuacja wygląda tak: w jednym zakładzie pracy pracowałem do końca
    czerwca 2006, w drugim do końca listopada, a w grudniu nie byłem
    zatrudniony nigdzie.
    I teraz nie wiem co z kosztami uzyskania przychodu.Suma z PIT-11 to
    1840,50, czyli mieszczę się w limicie dla dwóch etatów, ale na dwa
    etaty jednocześnie pracowałem tylko przez pół roku.
    Jak wyliczyć te koszty?

    pzdr
    sk

  • 2. Data: 2007-04-21 07:33:48
    Temat: Re: Koszty uzyskania przychodu PIT-37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Apr 2007, sk wrote:

> [...]
    > 1840,50, czyli mieszczę się w limicie dla dwóch etatów, ale na dwa
    > etaty jednocześnie pracowałem tylko przez pół roku.

    "miesięcznie".
    Tu masz przepisy:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...czytasz sobie art.22.2.1 i dalsze, zwracając uwagę na słowo
    "miesięcznie".

    Do tego dochodzi sprawa wątpliwości co do słowa "pracowałem": są
    interpretacje iż tak należy traktować "uzyskiwanie przychodów", ale
    wątpliwości budzi fakt iż w ustawie zapisano że przychodem z pracy
    jest *otrzymanie wynagrodzenia* (wypłata) a nie "pracowanie".

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-04-21 10:22:01
    Od: sk <s...@w...pl>

    Dnia Sat, 21 Apr 2007 09:33:48 +0200

> [...]
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    > ...czytasz sobie art.22.2.1 i dalsze, zwracając uwagę na słowo

    Dziękuję za wskazówki.
    Kombinuję więc tak:

    102,25 x 1,5 x 6 + 5 x 102,25 = 1431.50

    Będzie dobrze?

  • 4. Data: 2007-04-21 10:27:47
    Od: sk <s...@w...pl>

    Dnia Sat, 21 Apr 2007 09:33:48 +0200

    Ewentualnie tak:

    1840,77 : 12 x 6 + 102.25 x 5 = 1431,64

  • 5. Data: 2007-04-22 21:08:42
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

    > I teraz nie wiem co z kosztami uzyskania przychodu.Suma z PIT-11 to
    > 1840,50, czyli mieszczę się w limicie dla dwóch etatów, ale na dwa
    > etaty jednocześnie pracowałem tylko przez pół roku.

    Limit jak dla 2 zakladow pracy (jednoczesnie). Looknij na moj temat sprzed
    kilku dni...

    Baton