  • 1. Data: 2007-04-20 22:28:53
    Temat: Zakup środka trwałego, a torba na notebooka
    Od: Mehtron <mehtron@mail_po_polsku.onet.pl>

    Witam,

    Wiem, że może nie będzie to nic nowego, ale mam dylemat.
    W zeszłym miesiącu przymierzałem się do zakupu notebooka
    na ŚT i przed tym zakupem kupiłem (tanio) torbę na niego.
    Komputera nie kupiłem, a torbę wrzuciłem na Małej Księgowości
    RZ jako zakup na konto zakupu ŚT. I po takim zabiegu wygenerowałem
    VAT-7.
    Później próbowałem dodać torbę do ewidencji ŚT i okazało się,
    że muszę znać symbol/numer, którego i tak po znalezieniu
    odpowiedniej ustawy nie znalazłem.

    Jeśli nie powinienem wrzucić tej torby do konta księgowego
    ŚT, to jak powinienem to zaksięgować i jak mam odkręcić ten
    VAT-7?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź
    Marcin

  • 2. Data: 2007-04-21 06:18:36
    Temat: Re: Zakup środka trwałego, a torba na notebooka
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 21 kwietnia 2007 00:28
    (autor Mehtron
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <7525e$46293ea7$57ce7ec5$28603@news.chello.pl>):

    > Jeśli nie powinienem wrzucić tej torby do konta księgowego
    > ŚT, to jak powinienem to zaksięgować i jak mam odkręcić ten
    > VAT-7?

    Nie znam się na ŚT ale żeby torbę dawać jako ŚT? Przecie torbę kupujesz i
    używasz... Choćby do noszenia kanapek... Ja tam bym jako zwykły KUP
    księgował. Ale może się mylę.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    To: t...@r...pl nie jest mój adres. To adres takiego smutasa, co
    codziennie spam mi śle.

  • 3. Data: 2007-04-21 07:39:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Apr 2007, Wrak Tristana wrote:

    > Nie znam się na ŚT ale żeby torbę dawać jako ŚT? Przecie torbę kupujesz
    > i używasz... Choćby do noszenia kanapek...

    Popatrz na to tak: a jest zakaz?
    Założmy dla przykładu iż torba kosztuje >3500 zł :O
    Co ma powodować, że nie spełni definicji ST?

    > Ja tam bym jako zwykły KUP księgował.

    Rozumiem że przedpiśca chciał się zabezpieczyć przed zarzutem ze zaniża
    WP notebooka.
    Wychodzi że nie ma wyjścia - albo dołączyć do jakiegoś ST, albo uznać
    za samodzielny ST, albo korygować deklarację VAT "bez skutków podatkowych"
    i wrzucić w koszt.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-04-21 09:56:09
    Od: Mehtron <mehtron@mail_po_polsku.onet.pl>

    Na wstępie dzięki Wam za odzew!

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Popatrz na to tak: a jest zakaz?
    > Założmy dla przykładu iż torba kosztuje >3500 zł :O

    :-) bliżej 98 NETTO

    > Co ma powodować, że nie spełni definicji ST?

    Właśnie mi się wpasowało w to co znalazłem na stronie:
    http://www.vat.pl/pages/i/76.php
    Niestety działam na MK z Rzeczpospolitej i nie potrafię określić
    jak to wrzucić do ewidencji ST.

> [...]
    > Wychodzi że nie ma wyjścia - albo dołączyć do jakiegoś ST, albo uznać
    > za samodzielny ST, albo korygować deklarację VAT "bez skutków podatkowych"

    Mogę z chęcią uznać za samodzielny ST, tylko nie wiem czy symbol 491
    (Zespoły komputerowe) jest prawidłowy w tym przypadku. A MK RZ nie
    pozwala na pominięcie symbolu ST.

    pozdrawiam
    Marcin