  • 1. Data: 2007-01-15 13:01:20
    Temat: Kredyt na auto czy leasing ?
    Od: "periczapla" <p...@o...pl>

    prosze o radę o jest bardziej opłacalne kupić samochód na kredyt na firme
    czy wziąść go w leasingu ?

    z góry wielkie dzięki

  • 2. Data: 2007-01-15 15:23:44
    Temat: Re: Kredyt na auto czy leasing ?
    Od: "MS." <m...@p...onet.pl>

    > prosze o radę o jest bardziej opłacalne kupić samochód na kredyt na firme
    > czy wziąść go w leasingu ?

    Napewno jesli zdecydujesz sie na leasing to w miare mozliwosci sprawdz firme
    leasingowa.
    Nie tak dawno bylo glosno jak na jedna z wrocławskich firm leasingowych
    syndyk połozyl lape i niestety samochody trzeba bylo oddac.

  • 3. Data: 2007-01-15 17:04:05
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:eoftu6$cfo$1@news.dialog.net.pl>
    periczapla <p...@o...pl> pisze:

    > prosze o radę o jest bardziej opłacalne kupić samochód na kredyt na
    > firme czy wziąść go w leasingu ?

    W przypadku leasingu całą ratę leasingową wrzucasz w koszt.
    W przypadku kredytu jedynie odsetki.

    --
    Nixe

  • 4. Data: 2007-01-15 17:05:19
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:eog62k$niv$1@news.onet.pl>
    MS. <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Nie tak dawno bylo glosno jak na jedna z wrocławskich firm
    > leasingowych syndyk połozyl lape i niestety samochody trzeba bylo
    > oddac.

    Na którą konkretnie?
    Z Wrocławiem to mi się tylko EFL kojarzy, ale ten akurat ma się całkiem
    dobrze.

    --
    Nixe

  • 5. Data: 2007-01-15 18:10:53
    Od: "periczapla" <p...@o...pl>

    teraz chociaż wiem na czym stoje
    dzięki

  • 6. Data: 2007-01-15 18:46:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Nixe wrote:
    > X-No-Archive:yes
    > W wiadomości <news:eoftu6$cfo$1@news.dialog.net.pl>

    > W przypadku leasingu całą ratę leasingową wrzucasz w koszt.
    > W przypadku kredytu jedynie odsetki.

    A to już nie ma amortyzacji od 2007?

  • 7. Data: 2007-01-15 20:59:35
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:eogi7i$onb$1@atlantis.news.tpi.pl>
    cef <c...@i...pl> pisze:

    > A to już nie ma amortyzacji od 2007?

    A coś się miało zmienić?
    Wg mnie to zawsze zależało od rodzaju leasingu.
    W operacyjnym odlicza się całe raty, w finansowym tylko część finansową.
    Bez VAT oczywiście (nie sprecyzowałam tego wcześniej).

    Z kolei w przypadku kredytu w ogóle nie ma możliwości odliczania całości
    rat.

    --
    Nixe

  • 8. Data: 2007-01-16 06:43:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Nixe wrote:

    > A coś się miało zmienić?
    > Wg mnie to zawsze zależało od rodzaju leasingu.

    Nie pytałem o laesing, tylko o zakup na kredyt.
    Pisałaś, że w przypadku kredytu kosztem będą tylko
    odsetki, tak jakby samochodu zakupionego się nie amortyzowało.

    > Z kolei w przypadku kredytu w ogóle nie ma możliwości odliczania
    > całości rat.

    Ale jest amortyzacja.

  • 9. Data: 2007-01-16 10:56:21
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    > Nie pytałem o laesing, tylko o zakup na kredyt.
    > Pisałaś, że w przypadku kredytu kosztem będą tylko
    > odsetki, tak jakby samochodu zakupionego się nie amortyzowało.

    Sądziłam, że to jest akurat oczywiste, więc o tym nie wspominałam :)

    > Ale jest amortyzacja.

    Co zawsze jest mniej korzystną opcją, bo w KUP z roku na rok wliczasz coraz
    mniejszą kwotę.

    N.

  • 10. Data: 2007-01-16 18:02:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Nixe wrote:

    > Co zawsze jest mniej korzystną opcją, bo w KUP z roku na rok wliczasz
    > coraz mniejszą kwotę.

    Zależy co komu potrzebne.
    Ale za to 22% VAT odliczę od razu w całości.