  • 1. Data: 2003-01-30 14:52:30
    Temat: Ksiegowanie ZUS za pracownikow
    Od: "MarcinL" <w...@p...onet.pl>

    Witam,
    chcialbym sie upewnic czy dobrze zamierzam ksiegowac ZUS.
    DG, KPiR 2 pracownikow
    31.01 robie liste plac z ktorej wartosc brutto ksieguje w kolumne 13
    wystawiam dowod wewnetrzny ze składkami ZUS płaconymi przeze mnie za
    pracownikow oraz funduszem pracy.
    Pytanie czy mam to zaksiegowac 31.01 w momencie wystawienia czy dopiero jak
    zaplace skladki za styczen czyli np. 15 lutego?
    Swoje skladki oraz osoby wspolpracujacej za styczen zaplacone 15 lutego
    umieszczam w deklaracji PIT5 za luty. Czy mam racje?

    Prosze wybaczyc moje lamerstwo w tym temacie.
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2003-01-30 17:22:41
    Temat: Re: Ksiegowanie ZUS za pracownikow
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik MarcinL napisał:
> [...]
    > Pytanie czy mam to zaksiegowac 31.01 w momencie wystawienia czy dopiero jak
    > zaplace skladki za styczen czyli np. 15 lutego?
    Ze sposobu księgowania płac mozna sadzić że stosujesz zasade memoriału -
    uznawania kosztów w okresie którego dotycza. Jeżeli tak, to składki ZUS
    (oraz FP i jak mniemam FGŚP) za pracowników równiez powinieneś księgowac
    tak samo - zgodnie z deklaracja ZUS za dany miesiąc. A więc składki z
    deklaracji za styczeń skladanej do 15 lutego zaliczasz w styczniu.

    > Swoje skladki oraz osoby wspolpracujacej za styczen zaplacone 15 lutego
    > umieszczam w deklaracji PIT5 za luty. Czy mam racje?
    Tak, swoje składki i osoby współpracującej odliczasz w miesiącu zapłaty.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-01-31 20:05:51
    Od: "Inf" <i...@n...us>

    Maddy wrote:
    > Tak, swoje składki i osoby współpracującej odliczasz w miesiącu
    > zapłaty.

    A jesli w styczniu zaplacono zalegle skladki za pazdzienik i listopad, to
    tez mozna je uwzglednic w PIT5 za styczen?

    Inf

  • 4. Data: 2003-01-31 22:14:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Jan 2003, Inf wrote:
    [...]
    >+ A jesli w styczniu zaplacono zalegle skladki za pazdzienik i listopad, to
    >+ tez mozna je uwzglednic w PIT5 za styczen?

    Łoczywiście !
    Ale bez odsetek karnych.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-02-02 11:41:03
    Od: "falcon" <n...@n...com>

    Użytkownik "Inf" <i...@n...us> napisał w wiadomości
> [...]

    Mam podobne pytanie, ale dotychczas ksiegowalem ZUS z 1 miesiecznym
    opoznieniem czyli ZUS za listopad ksiegowalem w grudniu. W tym roku
    chcialbym ksiegowac ZUS w danym miesiacu czyli deklaracje ZUS za styczen
    zaksiegowac w styczniu. Pozostaje mi jednak jeszcze nie zaksiegowany ZUS za
    grudzien 2002 czy mozna zaksiegowac 2 ZUS'y w jednym miesiacu czyli np. za
    grudzien 2002 ksieguje 1 stycznia a za styczen 2003 31 stycznia.

    Pozdrawiam

    falcon