  • 1. Data: 2006-12-08 18:25:38
    Temat: Księgowanie tranzakcji internetowych Allegro
    Od: "czarek" <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam nadzieję że osoby udzielające sie na grupie odpowiedzą mi na pytanie:

    Nie miałem do tej pory działalności handlowej, lecz od pierwszego grudnia
    rozszerzyłem działalnośc o sprzedaż na Allegro (jestem na KPiR). Oto moje
    pytanie
    Jak zapisywać w książce KPiR tranzakcje przeprowadzone na Allegro. Co jest w
    takiej sytuacji dokumentem na podstawie którego ksieguję przychód (czy to
    jest wydruk ze stronu aukcji, czy to jest wyciąg bankowy za dany miesiąc
    gdzie są wpłaty na konto za sprzedane towary. Rachunków nie wystawiam bo nie
    ma takiej potrzeby.

    bardzo proszę o podpowiedź bądź link gdzie byłoby to opisane
    Dziękuję
    Czarek

  • 2. Data: 2006-12-08 21:28:48
    Od: Paweł Sikorski <p...@l...ITOpl>

    > gdzie sš wpłaty na konto za sprzedane towary. Rachunków nie wystawiam bo nie
    > ma takiej potrzeby.
    Wydaje mi się, że jednak jest taka potrzeba.
    Jakiś dowód sprzedaży musisz afaik dać kupującemu, albo rachunek albo
    fakturę.

  • 3. Data: 2006-12-08 21:43:30
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-12-2006 o 22:28:48 Paweł Sikorski <p...@l...ITOpl>
    napisał(a):

    > Wydaje mi się, że jednak jest taka potrzeba.
    > Jakiś dowód sprzedaży musisz afaik dać kupującemu, albo rachunek albo
    > fakturę.

    Albo nic :) Jest jeszcze sprzedaż na paragony i bezrachunkowa

  • 4. Data: 2006-12-09 00:13:33
    Temat: Re: Ksi?gowanie tranzakcji internetowych Allegro
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@o...pl> napisal(a):
    > Dnia 08-12-2006 o 22:28:48 Pawe? Sikorski <p...@l...ITOpl>
    > napisa?(a):

    > Albo nic :) Jest jeszcze sprzeda? na paragony i bezrachunkowa

    Przy sprzedaży zdalnej konsument musi otrzymać potwierdzenie
    sprzedaży, było to w tej ustawie, która opisywała szczególne warunki
    sprzedaży konsumenckiej
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 5. Data: 2006-12-09 08:18:57
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Samotnik,

    W Twoim liście datowanym 9 grudnia 2006 (01:13:33) można przeczytać:
    S> było to w tej ustawie, która opisywała szczególne warunki
    S> sprzedaży konsumenckiej

    pamiętasz może dokładny tytuł ustawy ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 6. Data: 2006-12-09 09:11:41
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@t...pl> napisal(a):
    > Witaj Samotnik,
    >
    > W Twoim liście datowanym 9 grudnia 2006 (01:13:33) można przeczytać:
    >
    > pamiętasz może dokładny tytuł ustawy ?

    Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności
    za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny

  • 7. Data: 2006-12-09 09:32:07
    Od: Paweł Sikorski <p...@l...ITOpl>

    > Albo nic :) Jest jeszcze sprzedaĹź na paragony i bezrachunkowa
    Ale paragony to chyba z kasy fiskalnej wychodzą, prawda?
    Której - zakładam - kolega czarek nie ma.

  • 8. Data: 2006-12-09 09:56:39
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@W...samotnik.art.pl> napisal(a):

    > Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności
    > za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny

    No dobra, ale ten obowiązek dotyczy chyba jednak jedynie sprzedaży poza
    lokalem, a nie umów na odległość.

  • 9. Data: 2006-12-09 10:38:51
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 09-12-2006 o 10:32:07 Paweł Sikorski <p...@l...ITOpl>
    napisał(a):

    > Ale paragony to chyba z kasy fiskalnej wychodzą, prawda?
    > Której - zakładam - kolega czarek nie ma.

    No to powinien mieć ewidencję sprzedaży