  • 1. Data: 2006-12-08 12:13:14
    Temat: Przejście na vat a wcześniejsze faktury
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Witam!
    Jak zaksięgować faktury które otrzymałem po przejściu na vat ale zostały
    wystawione przed przejściem na vat lub wystawione po przejściu, ale
    dotyczą zdarzeń gospodarczych, które miały miejsce gdy jeszcze nie byłem
    vatowcem?
    Przypuszczam że trzeba je zaksięgować w kwocie brutto do KPiR i nie
    wpisywać do rejestrów vat, ale czy mam rację?

    --
    Schwester

  • 2. Data: 2006-12-14 00:46:07
    Temat: Re: Przejście na vat a wcześniejsze faktury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Dec 2006, Schwester wrote:

> [...]
    > zdarzeń gospodarczych, które miały miejsce gdy jeszcze nie byłem vatowcem?

    Ależ to zależy:
    - ZA CO te faktury
    - czy podatnik wystąpił do US o zgodę na ujęcie wydatków na TH i materiały
    do odliczenia (potrzebny remanent).

    IMO jeszcze jedna rzecz - dla VAT nie liczy się "zdarzenie gospodarcze",
    ale moment powstania obowiazku podatkowego. Chyba czasem mogą być różne :)

    W każdym razie - niekiedy można "zaoszczędzić" :)

    pzdr, Gotfryd