  • 1. Data: 2007-05-31 16:08:31
    Temat: Księgowanie zwrotu towaru
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    Dzień dobry!

    Sprzedaję towar przez internet jako sprzedaż bezrachunkową. Każdą dzienną
    sprzedaż ewidencjonuję dowodem wewnętrznym na koniec dnia. Ale na towar daję
    gwarancję, że jak się nie spodoba to zwracam pieniądzę. Jak taki zwrot
    powinienem księgować jeśli ktoś go zwraca po np. tygodniu? Wystawić też
    dowód wewnętrzny na ujemną kwotę i opisać? Będzie ok?

    pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2007-06-01 06:47:58
    Temat: Re: Księgowanie zwrotu towaru
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

> [...]
    > zwrot powinienem księgować jeśli ktoś go zwraca po np. tygodniu? Wystawić
    > też dowód wewnętrzny na ujemną kwotę i opisać? Będzie ok?

    Nikt nie wie? :-(
    Poradźcie coś...
    A może powinienem wystawić dowód wewnętrzny i dać to jako koszt? Bo
    wpisywanie do KPiR ujemnej kwoty coś mi nie pasuje.

    pozdrawiam
    Grzegorz

  • 3. Data: 2007-06-01 10:59:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Jun 2007, GrzegorzP wrote:

    > Poradźcie coś...

    Nie możemy! W wątku obok znajdzie opis dlaczego :]

    > A może powinienem wystawić dowód wewnętrzny i dać to jako koszt?

    IMHO nie pasuje. Niby co to za koszt, wyrzucić chcesz do śmieci czy jak?

    > Bo wpisywanie do KPiR ujemnej kwoty coś mi nie pasuje.

    Akurat tego bym się nie czepiał :)
    W rozporządzeniu nawet przewidziano dwie opcje na wpisywanie wartości
    ujemnych: albo z minusem albo na czerwono...(!)
    Wątpliwości wzbudza ewentualnie pytanie, czy ma to być korekta przychodu
    "przeszłego" czy "dzisiejszego".

    Jako, że przepisy się zmieniły od ówczesnych dyskusji, może zapodamy
    pod osąd argumenty dotyczące ujemnego przychodu i ujemnego kosztu?
    Z archiwum:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_frm/thread/ce59d6d46d83a68d/ef76b1463c2b348f
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_frm/thread/7dd57213c8b14d1e/097687fba0f7b639
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_frm/thread/ff0fd6a08ee34043/7e152d6cc029d11a

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-06-01 12:15:03
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

> [...]
    > ujemnych: albo z minusem albo na czerwono...(!)
    > Wątpliwości wzbudza ewentualnie pytanie, czy ma to być korekta przychodu

    Dzięki za podpowiedź.
    Wypiszę dowód wewnętrzny z opisem zwrotu na ujemną wartość, podepnę wydruki
    przelewów i chyba wystarczy? Wszystkie dane kiedy i komu w tej transakcji
    mam na wydruku z konta, więc chyba nie powinno być problemów.
    A o co chodzi z tym przychodem przeszłym i dzisiejszym? Różnica wynosi dwa
    tygodnie, ale w tym samym miesiącu, to chyba odstęp będzie obojętny?

    Miłego dnia!
    Grzegorz

  • 5. Data: 2007-06-01 12:41:48
    Od: "F.Desk" <j...@...desk.com.inv>

    GrzegorzP wrote:

    > Dzień dobry!
    >
    > Sprzedaję towar przez internet jako sprzedaż bezrachunkową. Każdą dzienną
    > sprzedaż ewidencjonuję dowodem wewnętrznym na koniec dnia.

    Czy to jest towar 'fizyczny' ktory wysylasz np. poczta? Jesli tak, to co
    robisz jezeli ktos ci nie odbierze listu i towar wroci do Ciebie -
    odejmujesz jakos to w ewidencji sprzedazy?

  • 6. Data: 2007-06-01 13:07:00
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    > Czy to jest towar 'fizyczny' ktory wysylasz np. poczta? Jesli tak, to co
    > robisz jezeli ktos ci nie odbierze listu i towar wroci do Ciebie -
    > odejmujesz jakos to w ewidencji sprzedazy?

    Towar jest, hmmm, "wirtualny". Jest to program do ściągnięcia. Klient
    wykonuje przelew. Otrzymuje wtedy link do ściągnięcia. Ale może zwrócić
    towar do x dni, tzn. zadeklarować, że przestaje go używać. Zgłasza wtedy do
    mnie taką chęć zaprzestania bycia użytkownikiem programu i zwracam mu
    pieniądze.
    Tak to wygląda. Wszystko jest bez fizycznych paczek, aczkolwiek po x dniach
    mogę mu wysłać kopię zwykłą pocztą.

    pozdr
    Grzegorz