  • 1. Data: 2002-10-02 12:07:32
    Temat: Kto zapłaci Vat
    Od: "marta" <l...@N...gazeta.pl>

    Najprawdopodobniej mam duży problem.Dowiedziałem się że muj były wykonawca
    kturemu płaciłem za usługi przez ostatnie m-ce nie odprowadzał wogule Vat-
    u,znajomy powiedział że jak ja ten Vat odliczałem a on nie odprowadzał to jak
    przy kontroli to wyjdzie to ja będę ten Vat musiał oddać.Czy to prawda? Dla
    mnie to rujnacja.Proszę o wypowiedz.

  • 2. Data: 2002-10-02 12:37:27
    Temat: Re: Kto zapłaci Vat
    Od: "KriS" <a...@i...pl>

> [...]
    jak
    > przy kontroli to wyjdzie to ja będę ten Vat musiał oddać.Czy to prawda?

    Problem będzie jeżeli on w ogóle nie zaksięgował wystawionych Tobie faktur -
    wówczas będziesz musiał oddać VAT odliczony na podstrawie tych faktur.

    Jeżeli faktury księgował i 'tylko' nie płacił VATu to już nie Twój problem
    IMHO.

    Pozdrawiam,

    KriS

  • 3. Data: 2002-10-02 12:50:49
    Temat: Re: Kto zapłaci
    Od: "marta " <l...@N...gazeta.pl>

    Gość napewno księgował fakt. bo właśnie dlatego ja się o tym dowiedziałem ,bo
    zaczął go ścigać U.S.z czego nawiasem mówiąc nic sobie nie robi bo jak
    twierdzi ma tylko to co na sobie,no nie licząc zadłużenia w ZUS-ie i US

  • 4. Data: 2002-10-02 21:34:09
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Oct 2002, KriS wrote:
    [...]
    >+ Jeżeli faktury księgował i 'tylko' nie płacił VATu to już nie Twój problem
    >+ IMHO.

    IMHO też. Ale była tu dyskusja z rzucaniem Zubrzyckim :)
    i powołaniem na wyrok NSA (ciągle nie wiem czy to był
    wyrok "ostateczny" - ba jak "tylko" sędzia miał zły
    dzień to nie ma sprawy :])

    Mówiąc po ludzku: US może *sugerować* że VAT+odsetki+"dokładka"
    (wedle ustawy, jakieś 30%) się należy.
    Mając nóż na gardle Marta pójdzie do sądu, to przynajmniej
    będziemy jej kibicować :)

    Mart, bez nerwów: tylko niektóre USy sa "mocno nowatorskie"
    (patrz: podatek od freeware, "sprawa CHIPa" itp).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-10-03 07:17:02
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Pozdrowienia, Gotfryd
    >
    > Mówiąc szcerze nadal nie mogę spać spokojnie pomimo że ja zapłaciłem ten Vat
    fizycznie,no nie mogę się z tym zgodzić. Tak na marginesie przepraszam za
    podpis,Marta to właścicielka konta,z jej uprzejmości korzystam.Ups Dziękuję i
    pozdrawiam Artur