  • 1. Data: 2002-10-02 12:27:21
    Temat: Wykup po leasingu
    Od: "KriS" <a...@i...pl>

    Witam,

    Kończy mi się leasing samochodu ciężarowego 'na starych zasadach' - umowa
    podpisana w 2000 roku, Czy mogę bez konsekwencji wykupić samochód na siebie
    czy dla takich umów sprzed zmiany przepisów jest to dalej niemożliwe (bez
    poniesienia konsekwencji z tym związanych - tj. unieważnienie umowy leasingu
    przez US, etc.)? Dodam że prowadzę DG w oparciu o KPiR, a wykupiony samochód
    już nigdy do firmy nie wróci, czy jako środek trwały czy jako rozliczany w
    oparciu o ewidencję przebiegu.

    Z góry dziękuję za wszelkie porady,

    Kris

  • 2. Data: 2002-10-03 06:58:49
    Temat: Odp: Wykup po leasingu
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    Użytkownik KriS <a...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aneomn$8a8$...@n...tpi.pl...
> [...]
    samochód
    > już nigdy do firmy nie wróci, czy jako środek trwały czy jako rozliczany w

    Moglby byc problem jezeli cena wykupu odbigala by od wartosci rynkowej.
    Czytalem pismo MF z 1998 z wyjasnieniem ze "w przypadku wykupu ST po leasigu
    nie odbiega znacznie od wartosci rynkowej wartosc ST liczona metoda
    degresywna za pomoca mnoznika 3" Jesli dobrze licze to w przypadku samochodu
    po 2 latach kwota wykupu nie moze by nizsza niz 16% wart pocz. a po 3 latach
    nie mniej niz 6,4% w.p. W innych przypadkach trzeba szacowac dochod.

    krys