  • 1. Data: 2006-04-05 12:42:28
    Temat: Kto znajdzie podstawę prawną ??
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    pieprzony Druk ZUS Z-3 strona 4 na samym dole tłustym drukiem:

    Uwaga: W przypadku nieprzerwanej niezdolności do pracy kolejne zwolnienie
    lekarskie przesyła się do oddziału ZUS bez konieczności ponownego składania
    zaświadczenia płatnika składek. Należy jednak podać datę dostarczenia
    zaświadczenia lekarskiego płatnikowi składek przez ubezpieczonego oraz
    informację, czy tytuł ubezpieczenia, jak również ubezpieczenie chorobowe lub
    wypadkowe trwa nadal, poświadczając te informacje pieczątką i podpisem.

    Co do pierwszej części uwagi .... niestety nie mogę mieć zastrzeżeń szlag
    mnie trafia ale
    USTAWA z dnia 25 czerwca 1999 r.
    o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i
    macierzyństwa
    Art. 62. 1. Zaświadczenie lekarskie ubezpieczony jest obowiązany dostarczyć
    nie później niż w ciągu 7 dni od daty jego otrzymania płatnikowi zasiłków, z
    uwzględnieniem ust. 2.
    2. Ubezpieczony, o którym mowa w art. 61 ust. 1 pkt 2 lit. a, obowiązany
    jest dostarczyć zaświadczenie lekarskie w ciągu 7 dni od daty jego
    otrzymania płatnikowi składek, który przekazuje je niezwłocznie do Zakładu
    Ubezpieczeń Społecznych, podając datę dostarczenia tego zaświadczenia przez
    ubezpieczonego.
    3. Niedopełnienie obowiązku określonego w ust. 1 i 2 powoduje obniżenie o 25
    % wysokości zasiłku przysługującego za okres od 8 dnia orzeczonej
    niezdolności do pracy do dnia dostarczenia zaświadczenia lekarskiego, chyba
    że niedostarczenie zaświadczenia nastąpiło z przyczyn niezależnych od
    ubezpieczonego.

    stanowi jednoznacznie podstawę prawną pierwszej części uwagi .......

    Moje pytanie brzmi:
    Co jest podstawą prawnę drugiej części UWAGI zawartej w druku ZUS Z-3 .. bo
    nijak nie mogę znaleźć cholernej podstawy .....
    chodzi mi o nakaz pisania o tym, że ubezpieczenie chorobowe trwa i
    wypadkowe trwa i pieczątka ........ podpis sobie daruję

    pozdrawiam
    fart

    to chyba matoł opracowywał te pieprzone druki zusowskie ... bo osioł nie ...
    osioł ma więcej rozumu ..... nadmieniam, że wszystkie pieprzone dane ZUS ma
    już u siebie ......

  • 2. Data: 2006-04-05 13:02:30
    Temat: Re: Kto znajdzie podstawę prawną ??
    Od: "przemek" <p...@w...pl>

    Użytkownik "fart" <a...@w...pl> napisał

    > to chyba matoł opracowywał te pieprzone druki zusowskie ... bo osioł nie
    > osioł ma więcej rozumu ..... nadmieniam, że wszystkie pieprzone dane ZUS
    ma
    > już u siebie ......

    no to może trochę OT: ostatnio odkręcałem sprawę bałaganu w Księgach
    Wieczystych działki - w geodezji musiałem wziąć wyciąg z numeracji działek
    na parterze zapłacić za niego 24 zł i zanieść piętro wyżej i tam zostawić
    (!) mimo, że ten sam miała już urzędniczka na ekranie swojego kompa gdy tam
    wszedłem.... więc cóż za daninę zapłaciłem?

  • 3. Data: 2006-04-05 13:43:50
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    przemek wrote:

    > więc cóż za daninę zapłaciłem?

    Za mila obsluge i za zawracanie gitary...

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 4. Data: 2006-04-06 08:19:42
    Temat: [OT] Kto znajdzie podstawę prawną ??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Apr 2006, przemek wrote:

> [...]
    > (!) mimo, że ten sam miała już urzędniczka na ekranie swojego kompa gdy tam
    > wszedłem.... więc cóż za daninę zapłaciłem?

    Chyba już zaczęli nad tym pracować - gdzieś widziałem że prowadzone
    są prace nad projektem ustawy uchylającej opłatę skarbową, właśnie
    w związku z udostepnianiem możliwości składania pism na drodze
    elektronicznej.
    A tak w ogóle to masz rację - daninę zapłaciłeś "za obsługę" i jest
    to bzdura. Konieczność zaniesienia papierka wyszła drożej dla urzędu
    niż skorzystanie z systemu który już mają, nawet jeśli te 24 zł
    dopłaciłeś :(
    A bzdura jest z większej ilości powodów.
    Np. w dzisiejszym stanie prawnym wychodzi iż urzędy mogą swobodnie
    okradać obywatela np. nakładając na niego o 5 zł za wysokie należności.
    No bo od podania lub zażalenia należy się opłata skarbowa w wysokości
    5 zł, która (BACZNOŚĆ!) nie ulega zwrotowi (spocznij!) mimo że pismo
    z zażaleniem było "oczywiście zasadne".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)