  • 1. Data: 2006-04-05 09:37:47
    Temat: Czy jest możliwa grupowa umowa o dzielo?
    Od: "vitek" <v...@w...pl>

    Witam,
    Zatrudniam grupy ludzi (brygady) realizujące konkretne zadania.
    Podpisywanie tylu umów o dzielo jest kłopotliwe, ponadto trudno jest
    utrzymać porządek w przyporządkowaniu umów do zadania (weryfikacja
    opłacalnosci zadania). Cz jest mozliwa grupowa umowa o dzielo,
    najlepiej jeszcze z odpowiedzialnoscia materialną za powierzony
    sprzet? Niestety nie moge przyjąć, że wszyscy w brygadzie zarobią
    po równo (jedni angazują się bardziej w dzielo inni mniej..to tak
    ogólnie), więc chciałbym zostawić im decyzję jak podzielić kwotę
    zbiorczą. Jesli tylko kwota zbiorcza, to jak im naliczyć podatek od
    poszczególnych sum i je wypłacic? Jeśli z kolei na umowie
    wyszczególnić podział sumy zbiorczej, to na jakiej podstawie?
    Czy to jest w ogóle możliwe?

  • 2. Data: 2006-04-05 11:41:32
    Temat: Re: Czy jest możliwa grupowa umowa o dzielo?
    Od: "Piotrek Chojnowski" <p...@t...pl>

    Użytkownik "vitek" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Widzialem taka zbiorcza umowe.
    musza byc w niej wpisani wszyscy zleceniobiorcy,
    a takze jak podzielona zostanie kwota na poszczegolnych zleceniobiorcow.
    Umowe musza podpisac wszyscy zleceniobiorcy,
    Rachunek wystawia kazdy zleceniobiorca,
    wiec w sumie chyba wyjdzie na to samo jakbys z kazdym podpisywal umowe (no
    moze w przypadku
    grupowej umowy ty masz mniej papierow u siebie).

    Moze jakos da sie to obejsc w inny sposob, ale ja widzialem taka umowe jak
    opisalem.

    pzdr
    piotrek

  • 3. Data: 2006-04-05 23:32:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Piotrek Chojnowski napisał(a):
    [...]
> [...]
    > grupowej umowy ty masz mniej papierow u siebie).
    >
    > Moze jakos da sie to obejsc w inny sposob, ale ja widzialem taka umowe

    wydaje mi się, że jeżeli w umówić się że kwota zostanie wypłacona po
    wysłaniu przez wszystkich wykonawców rachunków na łączną sumę dzieła,
    oraz że wysokość wynagrodzenia wykonawcy ustalają między sobą, to taka
    umowa którą widziałeś by była pi*drzwi tym co wątkotwórca chce.

    bo przecież to rachunek jest podstawą do zaksięgowania wydatku, a umowa
    jest tylko do tego rachunku podstawą, więc może być kształtowana z dość
    dużą dowolnością IMHO

    p. m.