  • 1. Data: 2002-09-24 07:37:25
    Temat: Kupno i sprzedaz garazu
    Od: "Mat" <m...@w...pl>

    Witajcie
    Mam problem:
    1 W roku 2000 kupilem garaz
    2 W roku 2002 sprzedalem garaz

    Notariusz pouczyl mnie ze musze zaplacic 10% podatku dochodowego, chyba ze
    zglosze ze kwote przeznacze na cele mieszkaniowe.
    I teraz mam pytanie
    1 Czy moge kupic za ta kwote inny garaz (bo naprawde to bylo tak ze to byla
    zamiana garazu, swoj sprzedalem a kupilem inny za te sama kwote (ale rozni
    wlasciciele))?
    2 Jezeli zglosze ze wydam na cele mieszkaniowe/budowlane to czy bedzie to
    kolidowalo z duza ulga budowlana?
    3 Czy moge to wydatkowac na inne cele, np remont mieszkania zony ewentualnie
    domu letniskowego?
    Pozdrawiam
    Mateusz

  • 2. Data: 2002-09-24 08:40:01
    Temat: Re: Kupno i sprzedaz garazu
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Sep 2002, Mat wrote:

> [...]
    >+ zamiana garazu, swoj sprzedalem a kupilem inny za te sama kwote (ale rozni

    Hm... różni właściciele... Czyli oni się nie wymieniali.
    Może jakiś fachowiec się wypowie co sądzić w takim kontekście
    o art21("zwolnienia").1"wolne od podatku dochodowego są")
    32) przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych
    określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c):
    [...]
    c) w całości - jeżeli sprzedaż nastąpiła w wykonaniu lub w związku z
    wielostronną umową o zamianie tych budynków lub praw do lokali,
    (oczywiście ustawa o podatku dochodowym OF).

    Dla porządku w art.10.1.8.a jest "nieruchomości lub ich części"
    i o ile dobrze rozumiem bez związku z art.10.1.8.b (mieszkalne).

    Pozdrowienia, Gotfryd