  • 1. Data: 2006-10-04 05:25:20
    Temat: Kupno programu przez internet a podatek VAT ?
    Od: Lew <l...@l...com>

    Czy jak kupię przez internet program przez www sklepu, który jest w USA
    (wersja do pobrania,na email tylko faktura VAT) to czy muszę odprowadzić
    do urzędu skarbowego 22% VAT ?

    pozdr

    Lew

  • 2. Data: 2006-10-04 07:47:43
    Temat: Re: Kupno programu przez internet a podatek VAT ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Oct 2006, Lew wrote:

    > Czy jak kupię przez internet program przez www sklepu, który jest w USA
    > (wersja do pobrania,na email tylko faktura VAT)

    Moment. Gdzie jest serwer to jedno. Gdzie jest sprzedawca to drugie.
    Gdzie miejsce świadczenia usługi to trzecie :)
    Hint: jak się dostaje fakturę VAT, to na pewno nie od podmiotu
    prowadzącego DG w USA: oni tam nie mają VATu!!
    No to jak f-rę wystawia, pozostaje pytanie czy ten ktoś jest:
    - w Japonii (jak nie zmienili to mają VAT, coś całe 3% na wszystko
    AFAIR mieli, czyli tak jak powinno być wszędzie :>)
    - gdzieś w UE poza Polską
    - w Polsce

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-10-04 08:05:05
    Od: Lew <l...@l...com>

    Dnia 04-10-2006 o 09:47:43 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

> [...]
    > Hint: jak się dostaje fakturę VAT, to na pewno nie od podmiotu
    > prowadzącego DG w USA: oni tam nie mają VATu!!

    Ja w Polsce,sprzedawca i serwer w USA - pomyliłem się - nie fakturę tylko
    dowód zakupu z nr seryjnym,
    wysyłki nie ma bo pobieram plik z ich serwera, pozostaje tylko ten VAT, bo
    przecież program sprowadzam do Polski i będę
    go w Polsce używał, więc powinienem czy nie odprowadzić za niego VAT do US
    w Polsce ?

    pozdr

    Lew

  • 4. Data: 2006-10-04 15:08:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Oct 2006, Lew wrote:

> [...]
    > przecież program sprowadzam do Polski i będę
    > go w Polsce używał, więc powinienem czy nie odprowadzić za niego VAT do US w

    Najwyraźniej tak :( - acz przy DG będzie do odliczenia :)

    pzdr, Gotfryd