  • 1. Data: 2006-10-03 15:30:07
    Temat: Dowód wewnętrzny - pytanie
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Witam,
    właśnie wypełniam mój pierwszy dowód wewnętrzny. Wzór dowodu ściągnąłem
    z sieci. Intryguje mniej jedno: na samym dole dowodu, obok miejsca,
    gdzie mam się podpisać jest miejsce na drugi podpis: imię i nazwisko,
    podpis osoby dokonującej wydatku.
    Czy ktoś z Was mógłby mnie oświecić o co chodzi z tą osobą dokonującą
    wydatku?

    Z góry dziękuję za odpowiedź

    Pozdrawiam
    Wojciech Krawczyński

  • 2. Data: 2006-10-03 16:38:37
    Temat: Re: Dowód wewnętrzny - pytanie
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 03-10-2006 o 17:30:07 Rex <w...@z...spamem> napisał(a):

> [...]
    > podpis osoby dokonującej wydatku.
    > Czy ktoś z Was mógłby mnie oświecić o co chodzi z tą osobą dokonującą

    W rozporządzeniu o prowadzeniu KPiR jest to czytelnie wyjaśnione.

  • 3. Data: 2006-10-03 20:46:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Oct 2006, Rex wrote:

> [...]
    > dokonującej wydatku.
    > Czy ktoś z Was mógłby mnie oświecić o co chodzi z tą osobą dokonującą

    Np. pracownik.
    Przepis jest jasny:
    +++
    § 14.
    1. Na udokumentowanie zapisów w księdze, dotyczšcych niektórych
    kosztów (wydatków), mogš być sporzšdzone dokumenty zaopatrzone
    w datę i podpisy osób, które bezpoœrednio dokonały wydatków
    (dowody wewnętrzne), [...reszta warunków...]
    ---

    Nie jest ważne kto zatwierdza i poświadcza zaksięgowanie (do tego
    jest ten drugi podpis :)), *musi* podpisać ta osoba która fizycznie
    kupiła.
    BTW: czy Ty przypadkiem nie szukasz rozporządzenia o KPiR do poczytania?
    http://podatki.pl/akty/260803.htm?file=260803.htm&st
    rona=1
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-10-04 07:59:30
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie jest ważne kto zatwierdza i poświadcza zaksięgowanie (do tego
    > jest ten drugi podpis :)), *musi* podpisać ta osoba która fizycznie

    Może jeszcze parę słów jak wygląda moja DG. Prowadzę działalność
    handlową przez internet. Jestem na ryczałcie. DG prowadzę sam, nie
    zatrudniam pracowników. Klienci mi płacą przelewami.
    Klient nie może się podpisać ponieważ fizycznie nie ma go przy transakcji.
    Więc kto powinien się podpisać w tym drugim miejscu?
    (podpis osoby dokonującej wydatku)

    Rex

  • 5. Data: 2006-10-04 08:45:17
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 04-10-2006 o 09:59:30 Rex <w...@z...spamem> napisał(a):

> [...]
    > transakcji.
    > Więc kto powinien się podpisać w tym drugim miejscu?

    Hmm zaraz zaraz :) DW są do _wydatków_. Jak mniemam nie kupujesz u
    klientów tylko klienci u Ciebie?
    Więc tam minister przewidział miejsce na _Twoją_ sygnaturkę :)
    DW jest do wrzucania w koszty firmy tego i owego a nie do rozliczeń z
    klientami.

  • 6. Data: 2006-10-04 09:08:12
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    t napisał(a):

    > Hmm zaraz zaraz :) DW są do _wydatków_.

    Nie, dowód wewnętrzyny jest do _przychodów_! Przynajmniej w moim przypadku.
    Na koniec dnia jestem zobowiązany do zestawienia wszystkich przychodów z
    danego dnia. Następnie tą kwotę (sumę wszystkich przychodów) wpisuję do
    formularza z ewidencją przychodów za dany misiąc.

    Jak mniemam nie kupujesz u
    > klientów tylko klienci u Ciebie?

    Zagadza się :)

    > Więc tam minister przewidział miejsce na _Twoją_ sygnaturkę :)

    Tak, sęk w tym, że tam jest miejsce na dwie sygnaturki, moją i... no
    właśnie kogo?

    > DW jest do wrzucania w koszty firmy tego i owego a nie do rozliczeń z
    > klientami.

    W moim przypadku DW nie jest ani do wrzucania czegokolwiek w koszty, ani
    do rozliczeń z klientami.

    Pozdrawiam
    Rex

  • 7. Data: 2006-10-04 11:15:30
    Od: t <r...@o...pl>

    No to wszytsko jasne :)

    Czytasz paragraf o DW do wydatków i chcesz to zastosować do przychodów :)
    IMHO w przypadku przychodów zawierasz swoje dane piszesz ile przyszło i na
    bazie czego
    to wpisujesz(np zapiski sprzedaży z całego dnia) i tyle - wazne żebyś ten
    przychód wykazał.
    A podpisujesz się Ty no bo kto inny :)

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-10-04 15:07:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Oct 2006, Rex wrote:

    > Nie, dowód wewnętrzyny jest do _przychodów_! Przynajmniej w moim przypadku.
    > Na koniec dnia jestem zobowiązany do zestawienia wszystkich przychodów
    > z danego dnia.

    A widzisz.
    To jest DW, niezaprzeczalnie. Ale rzadko kto określa "zestawienie
    przychodów" nazwą "DW" :) - zwyczajowo przez "DW" bez dalszych określeń
    rozumiany jest DW dla wydatków - bo takie DW podlegają ostrzejszym
    rygorom :)

    > Tak, sęk w tym, że tam jest miejsce na dwie sygnaturki, moją i... no właśnie
    > kogo?

    Jesteś pewien że wziąłeś sobie "właściwy" wzór?

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2006-10-06 11:00:58
    Od: Rex <w...@z...spamem>

> [...]
    > przychodów" nazwą "DW" :) - zwyczajowo przez "DW" bez dalszych określeń
    > rozumiany jest DW dla wydatków - bo takie DW podlegają ostrzejszym

    Poniżej przedstawiam fragment rozporządzenia MF z dnia 17.12.2002:
    Zapisy w ewidencji są dokonywane na podstawie wystawionych faktur VAT,
    a w przypadku sprzedaży bez faktur - na podstawie wystawionego na koniec
    dnia dowodu wewnętrznego, w którym w jednej kwocie jest wykazana wartość
    tych przychodów za ten dzień z podziałem na przychody objęte
    poszczególnymi stawkami ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

    Tak więc w przypadku zestawienia przychodów, termin "DW" również
    funkcjonuje.

    Pozdrawiam
    Rex

  • 10. Data: 2006-10-06 12:34:27
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 06-10-2006 o 13:00:58 Rex <w...@z...spamem> napisał(a):

    > Poniżej przedstawiam fragment rozporządzenia MF z dnia 17.12.2002:

    Nieatualne rozporządzenie :)