  • 1. Data: 2006-10-03 15:41:43
    Temat: faktury barterowe a kpir?
    Od: "groomer" <m...@p...lp>

    witam,
    prowadzę 1-osobową dg, nie jestem vat-owcem, mam kpir. Organizuję imprezę,
    pozyskuję sponsora, który jest VAT-owcem. Dogadujemy się na barter (umowa
    barterowa opiewa na 1000,00 zł, firma płaci powiedzmy w butach). Jak mam
    wprowadzać wszelkie trasakcje barterowe a pozniej sprzedaż tych rzeczy?
    Wpisuje, powiedzmy, buty jako przychód 1000 zł i płacę od tego odpowiedni
    podatek, później sprzedaję je po kosztach powiedzmy za 900 i znow wpisuję te
    900 w przychody i płacę? Jeśli tak to byłoby to podwójne płacenie? Czy może
    te buty wchodzą jakoś w kolumnę kosztów zakupu towarów na sprzedaż?

    z góry dziękuję za pomoc,
    Mirek

  • 2. Data: 2006-10-03 20:56:33
    Temat: Re: faktury barterowe a kpir?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Oct 2006, groomer wrote:

> [...]
    > wprowadzać wszelkie trasakcje barterowe a pozniej sprzedaż tych rzeczy?
    > Wpisuje, powiedzmy, buty jako przychód 1000 zł

    Moment, moment.
    Buty przecież *nabyłeś*. To jest zakup.
    Za 1000 zł!
    Tylko zapłata jest barterem.
    IMO przychód to jest z "organizacji imprezy" (usługa), też 1000 zł.
    Do zapłacenia barterem :)
    +++ Ustawa o VAT +++
    Art. 5. 1. Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej
    "podatkiem", podlegajš:
    ---

    :)
    I to jest przychód również dla dochodówki.
    IMO z tego powodu muszą być wystawione dwie f-ry - na każdy rodzaj
    "podstawy obrotu" osobna.

    > i płacę od tego odpowiedni
    > podatek, później sprzedaję je po kosztach powiedzmy za 900

    Za 900 zł to nie "po kosztach" ale "ze stratą", IMO.

    > i znow wpisuję te
    > 900 w przychody i płacę? Jeśli tak to byłoby to podwójne płacenie?

    Tylko dlatego, że buty potraktowałeś jak pieniądz :)
    A ustawa jest wyraźna: *wydanie* towaru jest przychodem VAT, czyli
    przychód z wydania butów ma "tamta firma".
    "Pieniądzem" jest potrącenie *zapłaty*.
    Znaczy nie płaci się butami, płaci się wartością butów... (proszę
    nie bić ;))

    > Czy może
    > te buty wchodzą jakoś w kolumnę kosztów zakupu towarów na sprzedaż?

    Nie inaczej :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-10-04 15:49:10
    Od: "groomer" <m...@p...lp>