  • 1. Data: 2002-10-19 19:23:56
    Temat: Kupno samochodu ciezarowego - z homologacja
    Od: "Rider" <r...@b...pl>

    Witam,

    Zwracam sie do szanownych grupowiczow o porade. Czynie to dodatkowo gdyz
    zainteresowala mnie pewna kwestia kilka tematow wczesniej dotyczaca
    sprzedarzy i kupna uzywanego samochodu osobowego ale z homologacja na
    ciezarowy...
    Samochody osobowe z fabryczna homologacja na ciezarowy daja mozliwosc
    odliczenia VATu klientowi przy zakupie...
    Moje pytanie jest krotkie i konkretne.

    Czy mozna odliczyc sobie VAT kupujac wlasnie taki osobowy samochod z
    homologacja na ciezarowy tylko ze uzywany, na przyklad z komisu?
    Jesli TAK to od jakiej sumy wtedy odliczyc VAT?

    Pozdrawiam,

    Rafal

  • 2. Data: 2002-10-19 20:35:08
    Temat: Re: Kupno samochodu ciezarowego - z homologacja
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Rider wrote:
    > Czy mozna odliczyc sobie VAT kupujac wlasnie taki osobowy samochod z
    > homologacja na ciezarowy tylko ze uzywany, na przyklad z komisu?
    > Jesli TAK to od jakiej sumy wtedy odliczyc VAT?

    Jeśli zamierzasz kupić taką "ciężarówkę" to kupuj tylko z homologacją
    producenta lub importera (tak dla świętego spokoju).
    Pytanie o Vat jest złym pytaniem a nie konkretnym.Vat będziesz miał na
    fakturze.I tylko taki dokument upoważnia Cię do jego odliczenia.
    Jacek

    --
    Jeśli chcesz coś do mnie napisać to usuń słowo spam z adresu

    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów.

  • 3. Data: 2002-10-19 21:06:43
    Od: "bobek" <b...@x...wp.pl>

    ciekawe czy np. centrala Jaguara wie że w RP nr 3 można kupić Jaguary
    "cieżarowe"?

  • 4. Data: 2002-10-20 06:42:06
    Od: "Rider" <r...@b...pl>

    Ale generalnie istnieje mozliwosc odliczenia VATu jesli tylko sprzedajacy
    wystawi fakture,tak?
    I nie przeszkadza fakt, ze pierwszy wlasciciel pojazdu, ktory kupowal go
    nowego z salonu rowniez VAT odliczyl...?

    pozdrawiam

    Użytkownik Jacek <s...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aosfl6$52a$...@n...tpi.pl...

  • 5. Data: 2002-10-20 11:00:08
    Od: "Maras" <m...@w...pl>

> [...]
    > I nie przeszkadza fakt, ze pierwszy wlasciciel pojazdu, ktory kupowal go
    > nowego z salonu rowniez VAT odliczyl...?

    W zasadzie nie jestem specjalistą, ale z własnej praktyki wydaje mi się, że
    to jest tak:
    1. Jeśli samochód jest z homologacją producenta(importera) na ciężarowy
    (osobowo ciężarowy) to Vat od niego można odliczyć. Ograniczenie takie w
    zasadzie dotyczy tylko samochodów, choć może czegoś jeszcze.
    2. Jeśli kupujesz cokolwiek z drugiej ręki, ale od firmy, która wystawia
    fakturę VAT (np. poprzedni właściciel samochodó/kserokopiarki/kamery etc) to
    spokojnie ten vat sobie możesz odliczyć.
    3. Przy sprzedaży księgujesz to jako przychód, odprowadzasz podatek
    dochodowy i oczywiście naliczony na twojej fakturze VAT. (oczywiście pomijam
    amortyzację, bo pytanie było o VAT)

    uwaga - napisałem to częściowo z doświadczenia, a częściowo na logikę, więc
    nie jest pewne.

    Maras

  • 6. Data: 2002-10-20 12:11:08
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Rider wrote:
    > Ale generalnie istnieje mozliwosc odliczenia VATu jesli tylko
    > sprzedajacy wystawi fakture,tak?
    > I nie przeszkadza fakt, ze pierwszy wlasciciel pojazdu, ktory kupowal
    > go nowego z salonu rowniez VAT odliczyl...?

    Tak istnieje.To że pierwszy już odliczył nie ma znaczenia-teraz naliczy
    Tobie,a Ty odliczysz.Wołaj także oprócz faktury homologację.
    Jacek

  • 7. Data: 2002-10-20 12:53:25
    Od: "Rider" <r...@b...pl>

    Dziekuje bardzo