  • 1. Data: 2004-09-02 07:00:49
    Temat: Kupuje firma sprzęt z 22%VAT a sprzedaje usługę z 7% VAT
    Od: g...@p...onet.pl

    Czy możliwy jest taki manewr:
    Firma instalacyjna kupuje kocioł (22%). Potem sprzedaje usługę polegającą na
    zrobieniu instalacji razem z kotłem (7%). Nabywca zyskuje 15%.

  • 2. Data: 2004-09-02 19:43:45
    Od: "Szymon Gluch" <s...@o...pl>

    > Firma instalacyjna kupuje kocioł (22%). Potem sprzedaje usługę polegającą
    na
    > zrobieniu instalacji razem z kotłem (7%). Nabywca zyskuje 15%.

    A nie moze ktos kupic tego kotla prywatnie i dac firmie instalacyjnej do
    zainstalowania?
    Wtedy nabywca tez zyska 15%, nadal bedzie mial fakture za instalacje a firma
    instalacyjna nie bedzie formalnie dzialac na wlasna szkode.

    Szymon

  • 3. Data: 2004-09-02 20:44:39
    Od: "nocnyMarek" <n...@W...gazeta.pl>

    Szymon Gluch <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    A firma nic?

    > A nie moze ktos kupic tego kotla prywatnie i dac
    > firmie instalacyjnej do zainstalowania?
    > Wtedy nabywca tez zyska 15%,
    Jakim cudem? czy prywatnie = na lewo?

    > nadal bedzie mial fakture za instalacje a firma
    > instalacyjna nie bedzie formalnie dzialac na wlasna szkode.
    Chyba raczej szkodę fiskusa :-)
    w końcu to on albo dostanie mniejszą działkę,
    albo nawet dopłaci do tego interesu ;-)

    > Szymon

    nocnyMarek

  • 4. Data: 2004-09-02 21:50:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Sep 2004, Szymon Gluch wrote:

> [...]
    >+
    >+ A nie moze ktos kupic tego kotla prywatnie

    Szymonie, skoro pyta to znaczy że nabywca jest zwolniony.
    A to znaczy że zapłaci 22% VAT - i go NIE odliczy.

    >+ i dac firmie instalacyjnej do zainstalowania?
    >+ Wtedy nabywca tez zyska 15%

    Chyba się rozpędziłeś :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd