  • 1. Data: 2009-09-09 10:25:59
    Temat: Kwestia wynagrodzeń za ankiety
    Od: Wheeler <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam taki problem. Chciałbym założyć działalność związaną z badaniami
    marketingowymi. Konsultuje sobie właśnie różne sprawy przed otwarciem
    firmy i w rozmowie ze znajomym księgowym ten zasygnalizował mi problem
    wynagradzania ludzi, którzy będą dla mnie wypełniali testy.

    Chodzi o to, że chcę płacić respondentom kwotę (od 20 do 70 zł) za każdą
    wypełnioną serię ankiet i wychodzi na to, że muszę dla każdego drukować
    PITy (czyli zebrać komplet danych), obliczyć podatek, poprosić o
    rachunek, bo to jest dla nich dochód. Jest to katorga z punktu widzenia
    liczby przeprowadzanych ankiet.

    Czy macie jakikolwiek pomysł jak to można ugryźć tak, żebym nie musiał
    komplikować sobie i im życia całą dokumentacją? Kiedyś słyszałem o
    upominkach do 100 zł ale podobno to tylko na promocję. Może ktoś to już
    przerabiał?

    Pozdrawiam,
    Wheeler

  • 2. Data: 2009-09-09 10:29:23
    Temat: Re: Kwestia wynagrodzeń za ankiety
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wheeler pisze:
> [...]
    > komplikować sobie i im życia całą dokumentacją? Kiedyś słyszałem o
    > upominkach do 100 zł ale podobno to tylko na promocję. Może ktoś to już

    Duże firmy badające rynek płacą za ankiety bonami towarowymi i
    żadnych PITów nie wystawiają.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-09-09 16:17:07
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Wheeler" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi o to, że chcę płacić respondentom kwotę (od 20 do 70 zł) za każdą
    > wypełnioną serię ankiet i wychodzi na to, że muszę dla każdego drukować
    > PITy (czyli zebrać komplet danych), obliczyć podatek, poprosić o

    W tym roku przywrocili zasade, ze od umow cywilnoprawnych opiewajacych dla
    jednej osoby w ciagu miesiaca na mniej niz - bodajze - 200 zl odprowadza sie
    podatek ryczaltem. Wychodzi drozej (nie ma KUP) ale PITow wystawiac nei
    trzeba

    Pozdrawiam
    SDD