  • 1. Data: 2009-09-09 16:28:40
    Temat: Wynajem- jak uniknac przychodu
    Od: "kichu" <k...@t...pl>

    Witam Grupowiczow
    Nadal szukam mozliwosci jak rozwiazac zgodnie z przwem moj klopot.
    Jestem jedynym wlasciecielem spoldzielczego mieszkania wlasnosciowego. Chce
    je oficjalnie wynajac. Niestety kasa z wynajmu idzie do podzialu jeszcze
    miedzy moje dwie siostry. A moja sytuacja jest taka ze nie moge miec zadnego
    dochodu. Czy jesli zrobie jedna z siostr wspolwlasciecielem to ona moze w
    swoim imieniu odprowadzac podatek ( ja napisze oswiadczenie o zrzeczeniu sie
    korzysci z wnajmu) czy to dziala tylko wobec wspolmalzonkow?Jesli taka opcja
    jest mozliwa to czy siostra moze byc wspolwlascicielem np.w 1/10 czesci.
    Naprawde nie wiem jak ten problem ugryzc, niestety jak na razie calkowita
    darowizna lub sprzedaz mieszkania nie wchodzi w gre
    Serdecznie pozdrawiam i dziekuje za wszystkie odpowiedzi
    Krzysztof

  • 2. Data: 2009-09-09 16:31:16
    Temat: Re: Wynajem- jak uniknac przychodu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kichu wrote:
> [...]
    > darowizna lub sprzedaz mieszkania nie wchodzi w gre
    > Serdecznie pozdrawiam i dziekuje za wszystkie odpowiedzi

    A nie da się go uzyczyć siostrze, a ona niech już sobie robi z tym co chce.

  • 3. Data: 2009-09-09 16:40:05
    Od: "kichu" <k...@t...pl>

    > A nie da się go uzyczyć siostrze, a ona niech już sobie robi z tym co
    > chce.

    no wiec wlasnie taki byl moj pierwszy pomysl. Niestety do wynajmu konieczny
    jest tylul prawny do lokalu, czego umowa uzyczenia nie daje.
    Krzysztof

  • 4. Data: 2009-09-09 17:33:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    kichu wrote:

    > no wiec wlasnie taki byl moj pierwszy pomysl. Niestety do wynajmu
    > konieczny jest tylul prawny do lokalu, czego umowa uzyczenia nie daje.
    > Krzysztof

    Skąd taki wniosek?

  • 5. Data: 2009-09-09 18:11:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kichu wrote:
    > Niestety do wynajmu konieczny
    > jest tylul prawny do lokalu, czego umowa uzyczenia nie daje.

    Jak nie jak tak.

    Spiszcie umowę użyczenia na papierze, a dla większego poparcia nawet
    notarialnie i w zasadzie urzędnik do notarialnego papierka będzie się
    bał przypieprzyć.

    Siostra będzie mogła na jego podstawie jak najbardziej spisać umowę
    najmu na siebie, bo jak najbardziej dysponuje lokalem i ma do niego
    tytuł prawny.

  • 6. Data: 2009-09-09 18:19:15
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    witek wrote:

    > A nie da się go uzyczyć siostrze, a ona niech już sobie robi z tym co
    > chce.

    Co nie zwalnia z tego że Kichu miałby nadal dochód, co przerabialiśmy w:

    http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo.podatki/
    msg/d478f606802ce20d

    p. m.

  • 7. Data: 2009-09-09 19:11:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mvoicem wrote:

    > Co nie zwalnia z tego że Kichu miałby nadal dochód, co przerabialiśmy w:
    >
    > http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo.podatki/
    msg/d478f606802ce20d

    Jeszcze nie przerabialismy. :)

    1. Raz, że przpeisy w zakresie użyczenia się zmieniły.
    2. Tam mieliśmy teściową, a tu siostrę.

    1.Na pewno on nie będzie miał przychodu z bezpłatnego użyczenia.
    Już tego nie ma. Nawet przy użyczeniu obcej osobie.

    2.
    Do sprawdzenia czy siostra ma wirualny przychód z użyczenia do
    opodatkowania . Ale chyba też nie. Trzeba by sprawdzić dokładnie czy
    siostra to najbliższa rodzina w sensie zwolnieniu z podatku przy użyczeniu.

    3. Siostra ma dochód z wynajmu, ale ma to na siebie i przeciwko temu
    nikt nic nie ma.

  • 8. Data: 2009-09-09 20:27:58
    Od: "kichu" <k...@t...pl>

> [...]
    > użyczeniu.
    >
    > 3. Siostra ma dochód z wynajmu, ale ma to na siebie i przeciwko temu nikt

    Facet z informacji US upiera sie przy tytule prawnym ktory jest niezbedny do
    wynajmu i ktorego nie daje umowa uzyczenia. Rozmawiala z nim osoba ktora
    zajmuje sie ksiegowoscia, podobno probowali ugryzc to z kazdej strony.
    Jedynie co doradzil to darowizna, nie powiedzial tylko czy ma byc calkowita
    czy jak pisalem 50/50 ew,90/10

  • 9. Data: 2009-09-09 20:47:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    kichu wrote:

    > Facet z informacji US upiera sie przy tytule prawnym ktory jest
    > niezbedny do wynajmu i ktorego nie daje umowa uzyczenia.

    Facet jest niewiarygodny. Użyczenie daje równie dobry tytuł
    prawny jak najem czy własność.

    Nie daj się rolować.
    Rusz troche głową.

  • 10. Data: 2009-09-09 21:06:44
    Od: "kichu" <k...@t...pl>

    > Facet jest niewiarygodny. Użyczenie daje równie dobry tytuł
    > prawny jak najem czy własność.
    >
    > Rozmawiala z
    >
    > Nie daj się rolować.
    > Rusz troche głową.

    Moja ciotka ktora prowadzi biuro ksiegowe oraz tesciowa siostry, ktora jest
    rowniez ksiegowa drążą temat i obie twierdza ze sie nie da na uzyczenie.
    Dowiadywaly sie w dwoch roznych urzedach skarbowych.