  • 1. Data: 2006-04-08 08:57:08
    Temat: L4 i ZUS
    Od: "Manius" <k...@t...poczta.onet.pl>

    Witam,
    Jestem na KPiR, memoriał, VAT (jednoosobowa DG). Po raz pierwszy zdarzyło
    się że zachorowałem i nie wiem jak sobie poradzić z rozliczeniem tego w ZUS.
    Dostałem L4 na 1 tydzień od 04-04-2006 do 11-04-2004. Składki na
    ubezpieczenie chorobowe płacę regularnie od 3 lat.
    Mam pytania:
    1. Czy muszę zgłosić osobiście/pisemnie że w wykazanych dniach mam L4?
    2. Jak wygląda sprawa obniżenia składki za następny miesiąc?

    --
    Mariusz Rowiński

  • 2. Data: 2006-04-08 12:58:13
    Temat: Re: L4 i ZUS
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Manius"

    > 1. Czy muszę zgłosić osobiście/pisemnie że w wykazanych dniach mam L4?
    druczek ktory otrzymales muzisz zlozyc w zusie do 7 dni (osobiscie albo
    listem poleconym) od otrzymania wraz z wypelnionym druczkiem (nie moge sobie
    przypomniec symbolu)

    > 2. Jak wygląda sprawa obniżenia składki za następny miesiąc?
    podstawe wszystkich skladek (z wyjatkiem zdrowotnego) dzielisz na ilosc dni
    w tym miesiacu i mnozysz przez te - pozostale, kiedy nie obowiazuje
    zwolnienie i to sa podstawy do obliczenia skldek za ten miesiac

    czyli u ciebie podstawa za kwiecien to wg mnie:
    1517,17 / 30 dni x 22 dni = 1112,59 zl
    zdrowotne w pelnej wysokosci

    masz zwolnienie na 8 dni a nie na tydzien

    aha - zdrowotne jest wyplacane do 30 dni (czytaj 30-go dnia) od momentu
    kiedy zaplacisz - w twoim wypadku za kwiecien - czyli jak zaplacisz w
    terminie 10.05 to pieniedzy spodziewaj sie kolo 8-9 czerwca

    ania ----------------------------
    www.aem.pl GG: 1145538
    143 spiace kucyki, bo zle odzywiane

  • 3. Data: 2006-04-08 15:00:01
    Od: <g...@n...pl>

    Użytkownik "Manius" <k...@t...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. Czy muszę zgłosić osobiście/pisemnie że w wykazanych dniach mam L4?
    > 2. Jak wygląda sprawa obniżenia składki za następny miesiąc?

    Wraz ze zwolnieniem musisz złożyc wypełniony druk ZUS Z-3a .Za m-c w którym
    miałes zwolnienie lekarskie składasz deklaracje DRA gdzie zmieniasz podstawe
    wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne /tzn.płacisz tylko za te dni
    miesiaca w których pracowałes/.podstawa ubezpieczenia zdrowotnego pozostaje
    bez zmian.

  • 4. Data: 2006-04-09 05:26:20
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 8 kwi o godzinie 14:58, na pl.soc.prawo.podatki, ania napisał(a):

    > aha - zdrowotne jest wyplacane do 30 dni
    ^^^^^^^^^
    wKF
    - powinnaś była napisać *chorobowe* a nie zdrowotne.

    > ania ----------------------------

    A weź Ty i popraw sobie toto co miałoby delimiterem.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 5. Data: 2006-04-09 08:51:52
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Artur Ch."

    > ^^^^^^^^^
    > wKF
    > - powinnaś była napisać *chorobowe* a nie zdrowotne.

    jasne - chorobowe - zdrowotne placimy - glupi skrot myslowy

    > A weź Ty i popraw sobie toto co miałoby delimiterem.

    bo co? i jakim delimiterem?

  • 6. Data: 2006-04-09 17:59:31
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 9 kwi o godzinie 10:51, na pl.soc.prawo.podatki, ania napisał(a):

    > bo co?

    Bo łamiesz kanony i zasady panujące w usenecie.

    > i jakim delimiterem?

    http://www.chip.pl/arts/archiwum/n/articlear_85579.h
    tml

    BTW: pierwsze posty na tej grupie - a już zaczynasz od buty i pyskówki -
    nie ładnie Aniu ... nieładnie.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 7. Data: 2006-04-09 20:19:36
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    > Użytkownik "Artur Ch."

    to jest moj podpis i nic ci do niego, bo ja sobie np. nie zycze glupich
    adresow WWW w twoim podpisie i przekrecania polskich pieknych slow i co?
    moge ci zabronic? czy odeslac cie do netykiety?

    czy ty masz jakies prawa do dyktowania co mam robic? pytam, bo nie wiem?

    i jesli twoja wypowiedz ma cos wspolnego z PODATKAMI - to przepraszam

    a w ogole to NTG! poczytaj jednak netykiete...

    ps
    naprawe swiata zacznij od siebie

  • 8. Data: 2006-04-09 21:29:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ania,

    Sunday, April 9, 2006, 10:19:36 PM, you wrote:

    [...]

    > a w ogole to NTG! poczytaj jednak netykiete...

    I kto to pisze...

    http://rtfm.killfile.pl/#lajza

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2006-04-10 04:27:19
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Uzytkownik "RoMan Mandziejewicz"

    to ty i tutaj ludzi straszysz?
    moze wroc tam gdzie zawsze masz najwiecej do powiedzenia
    ale sie na tych lepszych grupach ostatnio porobilo, nie dziwie sie, ze ze
    starej ekipy zostalo na podatkach tak niewiele osob

  • 10. Data: 2006-04-10 14:34:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ania,

    Monday, April 10, 2006, 6:27:19 AM, you wrote:

    > to ty i tutaj ludzi straszysz?

    Tak. I to znacznie dłużej niż ty.

    > moze wroc tam gdzie zawsze masz najwiecej do powiedzenia ale sie na
    > tych lepszych grupach ostatnio porobilo, nie dziwie sie, ze ze
    > starej ekipy zostalo na podatkach tak niewiele osob

    ROTFL!

    > www.aem.pl GG: 1145538
    > 143 spiace kucyki, bo zle odzywiane

    Popraw wreszcie sygnaturkę i nie rób z siebie większej kretynki.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl