  • 1. Data: 2006-04-08 08:48:17
    Temat: podatki a komputer na firmę
    Od: Rafał Maj Raf256 <u...@r...com.invalid>

    Witam, czy zakup komputera odlicza się normalnie od podatków?

    Czyli przykładowo, firma zarobiła w miesiącu 2,000 pln, więc odda do US
    ~ 20% z 2,000 pln, pozostanie ~1800, jeżeli szef całość bierze na swoją
    pensję to zapłaci on jeszcze ~800pln (zostanie ~1000) i na koniec ~20%
    podatku dochodowego od 1000 ca (ale to na koniec roku płatne) - i
    zostanie mu w kieszeni co miesiąc ok. 800 (w sam raz na bilet do
    normalniejszego kraju ;).

    Tak to wygląda?

    A jeśli firma w misiącu od razu wyda też 1,200 na zakup komputera (cena
    komputera 1,200 z VAT) - to zostanie 800 pln, szef zapłaci całość na
    ZUS, zostanie mu 0 na rękę, więc zapłaci też 0 podatku dochodowego na
    koniec roku jeśli sytuacja się będzie powtarzać co miesiąc, tak?

    --
    Wymiana starych układów... na nowe układy - prawie jak walka z korupcja.
    Walka z wychowaniem seksualnym i erotyką - prawie jak walka z patologią.

  • 2. Data: 2006-04-08 12:11:02
    Temat: Re: podatki a komputer na firmę
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Rafał Maj Raf256 <u...@r...com.invalid> w

    > Witam, czy zakup komputera odlicza się normalnie od podatków?

    Nie.

    > Czyli przykładowo, firma zarobiła w miesiącu 2,000 pln, więc odda do US
    > ~ 20% z 2,000 pln,

    Dlaczego 20%, dlaczego z 2kPLN -- kosztów nie miała, ZUSu nie płaciła?

    > jeżeli szef całość bierze na swoją pensję to zapłaci on jeszcze ~800pln

    Co to znaczy szef? Jak bierze? To jest DG na KPiR?

    > (zostanie ~1000) i na koniec ~20% podatku dochodowego od 1000 ca (ale to
    > na koniec roku płatne)

    A to skąd znowu sie wzięło (i to jeszcze z tym płatnym na koniec roku)?

    > A jeśli firma w misiącu od razu wyda też 1,200 na zakup komputera (cena
    > komputera 1,200 z VAT)

    Czyli nie jest VATowcem ta firma?

    > - to zostanie 800 pln, szef zapłaci całość na
    > ZUS, zostanie mu 0 na rękę, więc zapłaci też 0 podatku dochodowego na
    > koniec roku jeśli sytuacja się będzie powtarzać co miesiąc, tak?

    Po roku będzie miał 12 komputerów i zlikwiduje działalność?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2006-04-08 13:16:55
    Od: Rafał Maj Raf256 <u...@r...com.invalid>

    'Tom N' wrote:

    > Nie.

    A jak można je odliczyć? Tak "dla laika" jak to wygląda?

    > Dlaczego 20%, dlaczego z 2kPLN -- kosztów nie miała, ZUSu nie płaciła?

    Stawką nie jest 20%? 19% dokładniej. Faktycznie minus ZUS

    > Co to znaczy szef? Jak bierze? To jest DG na KPiR?

    Właściciel (jednosobowa DG)

    KPiR?

    > A to skąd znowu sie wzięło (i to jeszcze z tym płatnym na koniec roku)?

    No, wszyscy (osoby fizyczne) płacimy podatek od dochodu zdaje się?

    > Czyli nie jest VATowcem ta firma?

    Zakładam iż jest

    > Po roku będzie miał 12 komputerów i zlikwiduje działalność?

    Mam nadzieję iż nie ;)

  • 4. Data: 2006-04-08 13:41:42
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Rafał Maj Raf256 wrote:

    > Witam, czy zakup komputera odlicza się normalnie od podatków?

    Tak, jesli prowadzi sie np. DG to nei ma problemu. No i jesli komp
    (calosc) miesci sie ponizej 3500 zlotych (netto, jak jestes vatowcem,
    brutto jak nievatowcem - tego nei jestem pewny, ale chyba tak)

    Wpsuje sie po prostu w KPiR cala kwote i amortycuje jednorazowo. Jest
    kosztem. Pod warunkiem,z e oczywiscie zakup jest koniecznyaby generowac
    przychod. Gdy komp > 3500 to jest to srodek trwaly (EŚT) i amortyzuje
    sie to niefajnie ;) Choc ostatecznie - amortyzuje.

    Co do kupowania komputeraz co miesiac, to przypominam, ze trzeba z
    czegos zyc. Po za tym 12 komputerow na papierze nie przejdzie bez
    zauwazenia podczas kontroli. To tak na wypadek, jakbys chcial je potem
    bez faktury sprzedawac ;)

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 5. Data: 2006-04-08 13:46:10
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    > A jak można je odliczyć? Tak "dla laika" jak to wygląda?

    Np. odliczając od przychodu -- chcesz założyć DG?

    > Stawką nie jest 20%? 19% dokładniej. Faktycznie minus ZUS

    I inne koszty... np. ten komputer

    > Właściciel (jednosobowa DG)
    > KPiR?

    Ksiega Przychodów i Rozchodów

    > No, wszyscy (osoby fizyczne) płacimy podatek od dochodu zdaje się?

    Nie wszyscy ;-) A na pewno nie dwa razy od tego samego dochodu, w przypadku
    o którym piszesz.

    > Zakładam iż jest

    To jak chcesz całe 1200 (z VAT) w koszty wpisać?

    > Mam nadzieję iż nie ;)

    Skoro chce "oszczędzić" na podatku w skali roku koło 1900 PLN, wydając w tym
    celu na niepotrzebny sprzęt 12000PLN, to IMHO jednak zlikwiduje ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]