  • 1. Data: 2009-02-17 20:59:34
    Temat: LEASING - powrót kratki?
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Witam,

    Jakie są według Was szanse na powrót w przeciąu 2-4 miesięcy możliwości
    odliczania pełnego podatku VAT i dochodowego za samochody z kratką.
    Podobno sprawa jest w ETS?

    Dzięki z góry za Wasze przemyślenia.

    GB

  • 2. Data: 2009-02-18 12:44:07
    Temat: Re: LEASING - powrót kratki?
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał

    > Jakie są według Was szanse na powrót w przeciąu 2-4 miesięcy możliwości
    > odliczania pełnego podatku VAT i dochodowego za samochody z kratką.

    Jakiego konkretnie samochodu? Bo sama kratka nie jest wyznacznikiem
    możliwości odliczania VAT. Samochód musi mieć ładowność > 500 kg,
    homologację producenta (sam. ciężarowy) i adekwatny wpis w dowodzie
    rejestracyjnym.

    > Podobno sprawa jest w ETS?

    ???
    Mówisz o jakiejś kolejnej sprawie? Bo ETS już wydał wyrok 22.12.2008.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 3. Data: 2009-02-18 14:00:49
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    > ???
    > Mówisz o jakiejś kolejnej sprawie? Bo ETS już wydał wyrok 22.12.2008.

    Czy mozna teraz w samochodzie kombi (sprowadzony) założyć kratkę, zrobić
    badanie diagnostyczne i odliczać vat?
    Czy to dotyczy tylko starych wpisów w dowód rejestracyjny?

    Pozdrawiam

    boropi

  • 4. Data: 2009-02-18 15:22:15
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "boropi" <b...@w...pl> napisał

    > Czy mozna teraz w samochodzie kombi (sprowadzony) założyć kratkę, zrobić
    > badanie diagnostyczne i odliczać vat?

    A czy masz homologację producenta na ten samochód, że jest ciężarowy?
    Bo jeśli nie, to nic nie wskórasz. Samo założenie kratki niczego nie zmieni.
    Niestety :(

    > Czy to dotyczy tylko starych wpisów w dowód rejestracyjny?

    Wpis w dowodzie zawsze można zmienić, ale trzeba mieć do tego podstawę.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 5. Data: 2009-02-18 20:32:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    boropi wrote:

    > Czy mozna teraz w samochodzie kombi (sprowadzony) założyć kratkę,
    > zrobić badanie diagnostyczne i odliczać vat?
    > Czy to dotyczy tylko starych wpisów w dowód rejestracyjny?

    ja bym chciał aby można było odliczać VAT na normalny samochód kombi, bo
    kombi z kratką to kompletna patologia. Sens kombi polega na jego
    uniwersalnosci, czyli mamy 5 miejsc dla ludzi a jak trzeba to mamy 2 miejsca
    i olbrzymią przestrzeń ładunkową.

    wciąż uważam że powinno sie ustalić limity cenowe.

  • 6. Data: 2009-02-18 20:47:21
    Temat: Odp: LEASING - powrót kratki?
    Od: "emka" <e...@o...eu>

    > wciąż uważam że powinno sie ustalić limity cenowe.

    W jakim sensie?

    Pozdrawiam
    Emka

  • 7. Data: 2009-02-18 21:38:40
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    emka w <news:gnhs4r$b1h$1@news.onet.pl>:

    > W jakim sensie?

    Napisał przecież -- kombi, z tym co wymagane przez przepisy o ruchu
    drogowym -- dodatki powodują wypadnięcie z odliczania...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2009-02-18 21:47:55
    Od: "emka" <e...@o...eu>

    "TomN" <s...@i...dyndns.org> napisał

    > Napisał przecież -- kombi, z tym co wymagane przez przepisy o ruchu
    > drogowym -- dodatki powodują wypadnięcie z odliczania...

    Nadal nie rozumiem, a wręcz mniej ;-)
    Co to znaczy "kombi, z tym, co wymagane przez przepisy o ruchu drogowym"? Przepisy o
    ruchu drogowym wymagają jakichś konkretnych rozwiązań w samochodach typu kombi?
    A co do limitów cenowych to czy mam rozumieć, że chodzi o to, by samochody do
    (strzelam) 50 tys. PLN miały prawo do odliczeń, a powyżej 50 tys. już nie?

    Pozdrawiam
    Emka

  • 9. Data: 2009-02-19 07:11:16
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    emka w <news:gnhvmd$ln1$1@news.onet.pl>:

> [...]

    > wymagane przez przepisy o ruchu drogowym"? Przepisy o ruchu
    > drogowym wymagają jakichś konkretnych rozwiązań w samochodach

    Tak, szczegóły w rozporzadzeniu w sprawie warunków technicznych
    pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, nie znajdziesz tam
    nic o podgrzewanych fotelach, nawigacji SAT, itd...

    > A co do limitów cenowych to czy mam rozumieć, że chodzi o
    > to, by samochody do (strzelam) 50 tys. PLN miały prawo do odliczeń,
    > a powyżej 50 tys. już nie?

    Już jeden limit jest -- 20kEUR.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2009-02-19 13:13:18
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Wstaw sobie kratkę za przednimi fotelami.
    W wielu krajach takie samochody mają (miały) tablice w innym kolorze, np. zielone.
    JaC

    -----