  • 1. Data: 2005-06-05 19:28:57
    Temat: LIkwidacja DG
    Od: "E." <j...@p...fm>

    Czesc
    Mam DG jedno osobowa i jestem platnikiem VAT (w US, bo w u.miejskim juz
    wyrejestrowalem dzialalnosc). Jakie papiery mam zlozyc teraz do US aby tam
    rowniez wyrejestrowac swoja DG ? Dostalem z US VAT-Z oraz NIP-3, ale mam
    watpliwosc czy to wszystko i czy NIP-3 jest dobrym formularzem w tym
    wypadku. Prosze o informacje. Pozdr.

  • 2. Data: 2005-06-05 20:52:51
    Temat: Re: LIkwidacja DG
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    Zamkniecie dzialalnosci to nie tylko złozenie papierków.
    To także rozliczenie się z tego co Ci zostaje i zwrot części
    VAT-u wczesniej odliczanego. Sa na to odpowiednie przepisy
    i wzory. Niech mądrzejsi doradzą.

    latet

  • 3. Data: 2005-06-05 22:19:44
    Od: "E." <j...@p...fm>

    > Zamkniecie dzialalnosci to nie tylko złozenie papierków.
    > To także rozliczenie się z tego co Ci zostaje i zwrot części
    > VAT-u wczesniej odliczanego. Sa na to odpowiednie przepisy
    > i wzory. Niech mądrzejsi doradzą.

    Co masz na mysli ? Rozliczalem sie na bierzaco z PIT i VAT. Prowadzilem
    ksiegi ... Jak mam sie rozliczyc jeszcze jakos dodatkowo na koniec ? Dodam
    ze przez 2004 i 2005 rok firma nie miala zadnych obrotow. Pozdr. E.

  • 4. Data: 2005-06-06 07:13:30
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    > Co masz na mysli ? Rozliczalem sie na bierzaco z PIT i VAT. Prowadzilem
    > ksiegi ... Jak mam sie rozliczyc jeszcze jakos dodatkowo na koniec ? Dodam
    > ze przez 2004 i 2005 rok firma nie miala zadnych obrotow. Pozdr. E.

    Dokladnie to ja sie na tym nie znam, ale przykładowo:

    - rok temu kupilas np. "na firmę" biurko za 500 zł + vat
    - odliczyłaś sobie ten vat (110 zł)
    - teraz gdy zamykasz firmę - musisz oddać urzędowi te 110 zł,
    co do grosza.

    Musisz tez zrobić remanent likwidacyjny, spisać cały majątek
    firmy i od tego co ci zostaje musisz zaplacić podatek dochowody
    wg pewnego wzoru, którego dokładnie nie przytocze.

    Jeszcze inna sprawa to rzeczy wpisane na ewidencji wyposażenia,
    a jeszcze inna to środki trwałe - tutaj tez pozostawmy
    ekspertom pole do odpowiedzi.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 5. Data: 2005-06-06 07:31:35
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "E." <j...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > rowniez wyrejestrowac swoja DG ? Dostalem z US VAT-Z oraz NIP-3, ale mam
    > watpliwosc czy to wszystko i czy NIP-3 jest dobrym formularzem w tym
    http://www.twoja-firma.pl/artykuly/81,obowiazki-poda
    tnikow-vat-a-likwidacja-dzialalnosci-gospodarczej.ht
    ml
    pozdrawiam ania

  • 6. Data: 2005-06-06 17:31:11
    Od: "E." <j...@p...fm>

    > http://www.twoja-firma.pl/artykuly/81,obowiazki-poda
    tnikow-vat-a-likwidacja-dzialalnosci-gospodarczej.ht
    ml

    Nie znam sie na prawie podatkowym, przeczytalem to 2 x i mam watpliwosc. Czy
    jesli poltora roku temu kupiem kabel i urzadzenie sieciowe za 200 zl (w tym
    40 zl VAT ktore odliczylem sobie) to oznacza ze teraz powinienem oddac te 40
    zl ? Pozdr. E.

  • 7. Data: 2005-06-06 18:47:12
    Od: Andrzej<a...@p...pl>

    Napisałeś:
    "Rozliczalem sie na bierzaco z PIT i VAT. Prowadzilem
    ksiegi ... Jak mam sie rozliczyc jeszcze jakos dodatkowo na koniec ? Dodam
    ze przez 2004 i 2005 rok firma nie miala zadnych obrotow. Pozdr. E. "
    To nie bardzo rozumiem, rozliczałeś się na bieżąco ,składałeś deklaracje PIT i VAT
    a nie miałeś żadnych obrotów czyli żadnej sprzedaży??

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2005-06-06 19:10:59
    Od: "E." <j...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > PIT i VAT
    > a nie miałeś żadnych obrotów czyli żadnej sprzedaży??

    Tak.
    VAT 7K (kwartalnie z kwotami 0 zl) i deklaracje PIT miesieczne i roczne z
    wpisanymi 0 zl dla swietego spokoju. Teraz okazalo sie ze firma staje sie
    zupelnie zbedna, bo przez rok myslalem ze sie jeszcze przyda stad wlasnie
    nie miala zadnych obrotow. Pozdr. E.

  • 9. Data: 2005-06-07 07:46:56
    Od: "latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > Czy jesli poltora roku temu kupiem kabel i urzadzenie sieciowe za 200 zl
    > (w tym 40 zl VAT ktore odliczylem sobie) to oznacza ze teraz powinienem

    Z tego co wiem, to własnie TAK!

    latet

  • 10. Data: 2005-06-07 11:52:17
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>