  • 1. Data: 2005-06-05 22:53:15
    Temat: DG ryczalt i zus - odliczenia od ryczaltu
    Od: slimak <s...@w...pl>

    Moze pytanie zadam na przykladzie
    Dane wzialem za miesiac MAJ 2005

    Podstawa wymiaru skladki na ubezp. zdrowotne: 1910,99
    Kwota zaplacona w ZUS: 162,43

    Z DG wyszedl jakis ryczalkt (R) do zaplaty a ja w US place:
    R-(7,5%*1910,99) = R - 143,32 ???

    Czyli praktycznie mozna powiedziec ze prawie cala wartosc skladki
    zdrowotnej
    odliczam od naleznego podatku? Fajnie :-)

    Jeszcze jedno - rozne zrodla podaja ze moge odliczyc
    7,5% lub 7,75% podstawy wymiaru skladki - ktora wartosc jest prawidlowa?

  • 2. Data: 2005-06-06 19:14:15
    Temat: Re: DG ryczalt i zus - odliczenia od ryczaltu
    Od: "Magdalena B." <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "slimak" <s...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    >
    > Jeszcze jedno - rozne zrodla podaja ze moge odliczyc
    > 7,5% lub 7,75% podstawy wymiaru skladki - ktora wartosc jest prawidlowa?

    7,75%

  • 3. Data: 2005-06-07 08:31:39
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Czyli praktycznie mozna powiedziec ze prawie cala wartosc skladki
    > zdrowotnej odliczam od naleznego podatku? Fajnie :-)

    Nie! Wcale nie fajnie. Bo odliczasz 7,75% a placisz 8,5%.
    0,75% idzie w pizdu - doslownie i w przenosni w pizdu.