  • 1. Data: 2006-02-01 15:41:14
    Temat: Leasing
    Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl>

    Mam duży problem - proszę o pomoc.Jestem osobą fizyczną na PKPiR i nie
    jestem płatnikiem VAT.Samochód osobowy na moją firmę wzięłam w leasing
    operacyjny w marcu 2005. Wystawiono mi fakturę VAT na czynsz inicjalny w
    kwocie 13000 zł. brutto , opłatę manipulac. 1000 zł.brutto oraz w kolejnych
    miesiącach faktury na czynsz w kwocie 2500 zł. brutto.
    Czy wszystkie faktury mogę bezpośrednio księgować w kwocie brutto w kol.14
    PKPiR, czy jedynie do wysokości kwoty wynikającej z ewidencji przebiegu
    pojazdu?Co z AC,OC,NW ?

  • 2. Data: 2006-02-01 23:35:51
    Temat: Re: Leasing
    Od: "BigDario" <b...@s...wp.pl>

    wszystkie w brutto, to samo z ubezpieczniem, przy lesaingu nie prowadzi sie

  • 3. Data: 2006-02-02 08:05:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Feb 2006, Ewa wrote:

    > Co z AC,OC,NW ?

    AFAIR sprawa NW była dyskutowana razy kilka (w kontekście ubezpieczenia
    zintegrowanego, kiedy wartości NW nie sposób wyliczyć), z uwagi na to
    że nie widać podstaw prawnych aby NW właściciela zaliczyć w koszt.
    To jest ubezpieczenie osobiste, ew. wypłata NW przecież nie będzie
    przychodem z DG. No to i składki nie sposób uznać za koszt...
    A co do EPP: jakbyœ samochód pożyczyła z wypożyczalni, to uważasz
    że EPP byłaby potrzebna? Po co?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)