  • 1. Data: 2006-02-01 13:43:18
    Temat: czy mam obowiązek prowadzenia kasy w przedsiębiorstwie ? (nie chodzi mi o fiskala)
    Od: <m...@o...pl>

    Jesteśmy firmą usługową, spółka cywilna na podatkowej księdze. Obroty ok.
    700 tys. netto rocznie (czyli jakieś 60 tys miesięcznie).
    Płatności dokonujemy przeważnie przelewami, czasami gotówką.
    Nasi klienci także czasami płacą gotówką, wtedy przybijam pieczątkę
    "zapłacono gotówką".

    Czy przepisy regulują w tym wypadku obowiązek rozliczania gotówki i
    prowadzenia kasy, tzn. ewidencjonowania każdej przychodzącej i wychodzącej
    złotówki, raporty kasowe itd. ? Jeśli otrzymuję zapłatę za fakturę sprzedaży
    gotówką, to muszę mieć fizyczny dowód, że to wpłynęło (KP) ?

    Osoby w temacie bardzo proszę o pomoc i wskazanie ew. podstawy prawnej.
    Kompletnie nie mam pojęcia gdzie tego szukać. Z góry bardzo dziękuję,
    pozdrawiam. Monika.