  • 1. Data: 2004-12-02 18:21:46
    Temat: Leasing operacyjny a finansowy
    Od: "Marta" <k...@o...pl>

    Witam grupowiczów,

    Czy ktoś z Was może jak najprościej opisać różnice między Leasingiem
    operacyjnym a finanowym?

    A co powiecie na taką sytuację, Faktury i umowa z symbolem LO (leasing
    operacyjny) a rozliczanie w księgach jako finansowy, co poprzednia księgowa
    miała na myśli,pogubiłam się , czy to że firma podlega obowiązkowi badania
    bilansu to kwalifikuje juz umowę jako leasing finansowy, ostatnio ktoś
    powiedział że nie można zwracać uwagi na to co piszą na fakturach .

    Jak odróżńić, chociaż 3 przykłady, czym więcej czytam tym mniej wiem:(

    Pozdrawiam
    Marta

  • 2. Data: 2004-12-02 19:27:26
    Temat: Re: Leasing operacyjny a finansowy
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    "Marta" <k...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > powiedział że nie można zwracać uwagi na to co piszą na fakturach .
    >
    > Jak odróżńić, chociaż 3 przykłady, czym więcej czytam tym mniej wiem:(

    "Rachunkowosc" 9/2004.

    Archiwum grupy (chyba nawet z tego miesiaca),
    potem dopiero ustawa o rachunkowosci, ustawa o PDOP i ustawa o VAT.
    Krotko rzecz ujmujac - dla celow podatkowych leasing ksieguje sie inaczej, a
    zgodnosc z ustawa o rachunkowosci wymaga innego ujecia.

    Pozdrawiam
    LG

  • 3. Data: 2004-12-02 19:32:19
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Krotko rzecz ujmujac - dla celow podatkowych leasing ksieguje sie inaczej,
    > zgodnosc z ustawa o rachunkowosci wymaga innego ujecia.

    niekoniecznie. Spółki nie podlegające badaniu mogą traktować leasing
    podatkowo i rachunkowo tak samo.

    Magdi

  • 4. Data: 2004-12-03 08:03:05
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości

    > "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl> wrote in message

    > badania

    > niekoniecznie. Spółki nie podlegające badaniu mogą traktować leasing
    > podatkowo i rachunkowo tak samo.
    Hmmm, polecam dokladnie przeczytac list Marty.

    Lukasz

  • 5. Data: 2004-12-03 11:10:10
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    >Witam grupowiczów,

    >Czy ktoś z Was może jak najprościej opisać różnice między Leasingiem
    >operacyjnym a finanowym?

    Leasing Operacyjny:
    -Jezeli umowa zostanie zawarta na czas oznaczony, rowny conajmniej
    40%normatywnego czasu amortyzacji
    -suma splat ustalonych w umowie w podstawowym okresie leasingu,
    pomnijeszona
    o nalezny VAT bedzie rowna co najmniej wartosci poczatkowej leasingowanego
    przedmiotu,

    Leasing Kapitalowy (finansowy):
    -jezeli umowa zostanie zawarta na dowolnie ustalonyt czas oznaczony
    -suma oplat ustalonych w umowie ,pomniejszona o nalezny VAT, jest rowna
    lub wyzsza
    od wartosci poczatkowej przedmiotu
    - umowa zawiera postanowienie ze w podstawowym okresie umowy odpisow
    amortyzacyjnych
    dokonuje korzystajacy.

    P.