  • 1. Data: 2005-07-06 06:22:53
    Temat: Leasing operacyjny a zmiana profilu DG/likwidacja ?
    Od: Mariusz_M <m...@g...pl>

    Witam,
    od 2 lat mam trochę sprzętu cukierniczego i piekarniczego w leasingu.
    Leasing operacyjny, umowa zawarta na 4 lata). Ponieważ interes nie idzie
    jak należy chciałbym zmienić profil działalności i urządzenia stają się
    zbędne.
    W rozmowie z osobą z firmy leasingowej usłyszałem, że muszę wytrwać do
    końca umowy, ponieważ w razie jej zerwania i zwrotu sprzętu US będzie
    miał zastrzeżenia do zaliczania rat w KUP oraz nakaże zwrot VAT za okres
    kiedy go odliczałem od rat leasingowych.
    - Ile w tym prawdy ?
    - Co można w tej sytuacji zrobić ? (jedna opcja to znaleźć firmę, która
    przejmie umowę leasingową - ale, podobno tylko w całości)
    - Czy US się nie przyczepi jeśli postawię sprzęt do piwnicy, nie będę z
    niego korzystał a raty leasingowe pójdą w KUP ? (pisząc to czuję niezlą
    jazdę bez trzymanki)

    Dziękuję za odpowiedzi...

    --
    Pozdrawiam,