  • 1. Data: 2006-07-31 10:30:55
    Temat: Lepiej czy gorzej z innym VAT ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Od jakiegos czasu prowadze dzialalnosc gospodarcza. Dla uslugodawcy
    wystawiam faktury z 22 % VAT (powiedzmy 1000 zl netto) i koszty tez mam z
    takim vatem (powiedzmy 500 zl netto). Jak to sie bedzie mialo do tego, ze
    uslugodawcy zaczne wystawiac fakture z 7 % VATem (cala reszat bez zmian) ?
    Co na tym zyskam a co strace ?

    Fantom

  • 2. Data: 2006-07-31 12:33:01
    Temat: Re: Lepiej czy gorzej z innym VAT ?
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

> [...]
    > uslugodawcy zaczne wystawiac fakture z 7 % VATem (cala reszat bez zmian) ?

    nabedziesz prawo do zwrotu róznicy w VAT, jesli pojawi sie nadwyzka
    naliczonego nad naleznym oraz prawo do dodatkowych kontroli czy aby na pewno
    zastosowales prawidlową stawkę VAT.

    A tak normalnie, to nic nie zyskujesz ani nie tracisz. Masz mnijesze obroty
    gotówkowe/na koncie, mniej przelewasz do US (mniej o tyle ile mniej dostales
    od nabywcy) i tyle.