  • 1. Data: 2006-11-07 19:14:21
    Temat: Licencja i podwójne opodatkowanie
    Od: "ZN" <z...@o...pl>

    Witam,

    szukałem, ale znajduję sprzeczne dane, może tu znajdę pomoc...

    Problem wygląda tak:
    Firma w Polsce kupuje od firmy mającej siedzibę w Wielkiej Brytanii prawa do
    wykorzystania rysunku (licencję) w swoich materiałach promocyjnych.
    Firma angielska wystawia fakturę VAT.
    Czy należy w Polsce pobrać jakiś podatek?

    Zgodnie z artykułem 12 umowy między Polską i WB wynika, że nie jest to obowiązkowe?

    "Należności licencyjne.

    1. Należności licencyjne pochodzące z Umawiającego się Państwa, uzyskiwane przez
    osobę mającą miejsce zamieszkania lub siedzibę w drugim Umawiającym się
    Państwie, która jest ich właścicielem, mogą być opodatkowane w tym drugim
    Umawiającym się Państwie."

    No właśnie: "...MOGĄ..." co oznacza pewną dowolność.

    Czy faktura VAT (a właściwie nr VAT) jest wystarczającym dowodem na "posiadanie
    siedziby" w danym państwie?

    Dziękuję i pozdrawiam,
    ZN

  • 2. Data: 2006-11-07 20:49:48
    Temat: Re: Licencja i podwójne opodatkowanie
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 07-11-2006 o 20:14:21 ZN <z...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > No właśnie: "...MOGĄ..." co oznacza pewną dowolność.
    >
    > Czy faktura VAT (a właściwie nr VAT) jest wystarczającym dowodem na

    Tutaj prawo UE ma chyba wyższą rangę - udzielenie licencji jest
    opodatkowane w Polsce
    jeśli obie firmy są VATowcami. Wteyd anglicy powinny wystawić fakturę bez
    VATu
    a firma polska fakturę wewnętrzną.
    Jeśli natomiast polska firma nie jest VAtowcem to wszytsko ok.
    Tak mi wychodzi, ale głowy teraz nie dam.

  • 3. Data: 2006-11-07 21:04:58
    Temat: Re: Licencja i podwĂłjne opodatkowanie
    Od: "ZN" <z...@o...pl>

    Brytanii
    > Tutaj prawo UE ma chyba wyĹźszÄ&#65533; rangÄ&#65533; - udzielenie licencji jest
    > opodatkowane w Polsce
    > jeĹ&#65533;li obie firmy sÄ&#65533; VATowcami. Wteyd anglicy powinny
    wystawiÄ&#65533; fakturÄ&#65533; bez
    > VATu
    > a firma polska fakturÄ&#65533; wewnÄ&#65533;trznÄ&#65533;.
    > JeĹ&#65533;li natomiast polska firma nie jest VAtowcem to wszytsko ok.
    > Tak mi wychodzi, ale gĹ&#65533;owy teraz nie dam.

    Czyli firma w Polsce dostaje fakturę na 100 funtów +0 funtów VAT, do zapłaty 100
    funtów? Na razie się zgadzam.
    Firma Polska płaci firmie Brytyjskiej 90 funtów, 10 potrącając na podatek? Nie
    chodzi mi o kwestie VATu, tylko podatku dochodowego, odprowadzanego w Polsce
    przez Polską firmę w imię firmy Angielskiej.

    ZN

  • 4. Data: 2006-11-07 21:14:42
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 07-11-2006 o 22:04:58 ZN <z...@o...pl> napisał(a):

    > Czyli firma w Polsce dostaje fakturę na 100 funtów +0 funtów VAT, do
    > zapłaty 100
    > funtów? Na razie się zgadzam.

    Dostaje na 100 funtów bez VATu

> [...]
    > Polsce
    > przez Polską firmę w imię firmy Angielskiej.

    :) To nie umowa o dzieło, dochodowy każdy w swoim zakresie.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-11-07 21:56:50
    Od: "ZN" <z...@o...pl>

    > Czyli firma w Polsce dostaje fakturÄ&#65533; na 100 funtĂłw +0 funtĂłw VAT, do
    >
    > Dostaje na 100 funtĂłw bez VATu
    > :) To nie umowa o dzieĹ&#65533;o, dochodowy kaĹźdy w swoim zakresie.

    Czyli jeżeli firma w Polsce dostaje fakturę, to płaci pełną kwotę z tej faktury?
    A w takim razie o co chodzi z certyfikatem rezydencji i odprowadzaniem podatku
    do polskiego US? To dotyczy TYLKO umów? Czy faktur też?

    ZN

  • 6. Data: 2006-11-07 22:35:50
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 07-11-2006 o 22:56:50 ZN <z...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > podatku
    > do polskiego US? To dotyczy TYLKO umów? Czy faktur też?

    Przyznam że nie rozumiem o czym mówisz.
    Na mój gust pomieszałeś pojęcia ale że jest późno to może
    czegoś nie skumałem :)

  • 7. Data: 2006-11-08 08:56:35
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "ZN" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Firma angielska wystawia fakturę VAT.
    > Czy należy w Polsce pobrać jakiś podatek?

    jeżeli to rzeczywiście licencja, to imho wystąpia 2 podatki: zryczałtowany
    pdop i vat

> [...]
    > Umawiającym się Państwie."
    >
    > No właśnie: "...MOGĄ..." co oznacza pewną dowolność.

    imho "mogą" oznacza "Wlk. Brytania zgadza się na ich opodatkowanie w RP"

    > Czy faktura VAT (a właściwie nr VAT) jest wystarczającym dowodem na
    > "posiadanie
    > siedziby" w danym państwie?

    myslisz chyba o certyfikacie rezydencji, tak?
    z nr vat nie ma on nic wspólnego

    generalnie - jeżeli nie wystapi sytuacja z art.21 ust.3 pdop, to musisz
    potrącić 10% podatku o ile posiadasz certyfikat (lub będziesz posiadal w
    momencie, gdy okazania go zarząda US- tu zdania są podzielone) lub 20% w
    sytuacji, gdy go nie posiadasz

    > Dziękuję i pozdrawiam,
    > ZN

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-11-08 10:16:06
    Od: "ZN" <z...@o...pl>

    > jeżeli to rzeczywiście licencja, to imho wystąpia 2 podatki: zryczałtowany
    > pdop i vat

    > imho "mogą" oznacza "Wlk. Brytania zgadza się na ich opodatkowanie w RP"

    A jak to wygląda od strony firmy angielskiej - bo przecież dostaje o te 10 (czy
    20%) mniej niż powinna. Czy ten podatek jest zaliczany w poczet podatku
    angielskiego i tam rozliczany, czy o zwrot tego podatku trzeba się upominać w
    Polsce?

    Dlaczego firma w Polsce ma martwić się podatkiem firmy angielskiej? Dostaje
    fakturę, płaci fakturę i już. Ewentualnie rozlicza VAT.

    Pozdrawiam,
    ZN

  • 9. Data: 2006-11-08 11:04:49
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-11-2006 o 11:16:06 ZN <z...@o...pl> napisał(a):

    > Dlaczego firma w Polsce ma martwić się podatkiem firmy angielskiej?
    > Dostaje
    > fakturę, płaci fakturę i już. Ewentualnie rozlicza VAT.

    A skąd wziąłeś to że firma polska musi się martwić podatkeim firmy
    angielskiej?

  • 10. Data: 2006-11-08 11:22:35
    Od: "ZN" <z...@o...pl>

    > A skÄ&#65533;d wziÄ&#65533;Ĺ&#65533;eĹ&#65533; to Ĺźe firma polska musi siÄ&#65533;
    martwiÄ&#65533; podatkeim firmy
    > angielskiej?

    Ano stąd, że zamiast zapłacić tyle, ile wynosi kwota "do zapłaty" z faktury
    firma polska musi część pieniędzy potrącić i wpłacić je do polskiego US - jak
    rozumiem.

    ZN