  • 1. Data: 2006-11-07 19:15:42
    Temat: Zwolnienie z podatku VAT dla rozpoczynającego Dz.G.
    Od: "McBain" <m...@p...fm>

    Witam Szanownych Grupowiczów,

    Chciałem prosić o poradę, rozpocząłem działalność gospodarczą,
    zarejestrowałem się jako płatnik VAT, (niektórzy moi klienci
    wymagają
    ode mnie wystawiania faktur), ale nie chce płacić tego cholernego
    podatku ponieważ pożre mnie żywcem. Dopiero zaczynam i nie mogę
    się
    jeszcze nawet z tego utrzymać. Znalazłem w ustawie o VAT taki
    artykuł:

    Szczególne procedury dotyczące drobnych przedsiębiorców

    Art. 113. 1. Zwalnia się od podatku podatników, u których wartość
    sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku
    podatkowym kwoty wyrażonej w złotych odpowiadającej równowartości
    10.000 euro. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

    9. Podatnik rozpoczynający wykonywanie czynności określonych w art.
    5
    w trakcie roku podatkowego jest zwolniony od podatku, jeżeli
    przewidywana przez podatnika wartość sprzedaży nie przekroczy, w
    proporcji do okresu prowadzonej sprzedaży, kwoty określonej w ust. 1
    lub w ust. 8.

    Jeżeli dobrze rozumiem mogę zostać zwolniony z obowiązku płacenia
    VATu, na podstawie tego artykułu, tak? Czy są jeszcze jakieś
    haczyki,
    których nie wychwyciłem..
    Jeżeli tak, to czy mogę np zacząć korzystać z tej ulgi od
    najbliższego
    miesiąca po aktualizacji druku VAT-R?
    Chyba faktycznie będę musiał zwolnić mojego księgowego, gdy
    pytałem go
    o to, to mi powiedział, że mnie to nie dotyczy! No nie wiem co ja mu
    zrobie!!! Wykończy mnie!!

    Pozdrawiam ciepło
    Wojtek

  • 2. Data: 2006-11-07 19:21:25
    Od: "McBain" <m...@p...fm>

    Jeszcze jedno pytanko, jeżeli byłbym zwolniony z VATu to wystawiam
    faktury ze stawką 0% i dopisuje, że zgodnie z art takiego i takiego
    jestem zwolniony z płacenia VATu?
    Działam w branży usług graficznych.
    Przepraszam, jeżeli moje pytania są troche głupie, ale dopiero
    zaczynam i mam mały mętlik w głowie, a mój księgowy.. a szkoda o
    nim gadać. SZUKAM NOWEGO KSIEGOWEGO! :(

    Wojtek

  • 3. Data: 2006-11-07 19:52:03
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    McBain wrote:

    > Jeszcze jedno pytanko, jeżeli byłbym zwolniony z VATu to wystawiam
    > faktury ze stawką 0% i dopisuje, że zgodnie z art takiego i takiego
    > jestem zwolniony z płacenia VATu?

    Ke?

    stawka podstawowa 22%

    Zwolniony jestes a raczej byłeś z VAT do 10 tys Euro, trzeba bylo nie
    rejestrowac sie na VAT-owca. Teraz jesteś VAT-owcem, wszedzie piszesz
    22% a nasz eukochane państwo zabierze ci na poczatek 22%, potem 19%, i
    zostawi w kalesonach.

    Hint: dolicz VAT do tych cen co miales przed, firmom i tak nie robi to
    roznicy,bo sobie VAT odliczą. Chcieli FV to mają...

    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwości teorii Inteligentnej Kreacji

  • 4. Data: 2006-11-07 20:56:03
    Od: "McBain" <m...@p...fm>

> [...]
    >
    > Hint: dolicz VAT do tych cen co miales przed, firmom i tak nie robi to
    > roznicy,bo sobie VAT odliczą. Chcieli FV to mają...

    O to chodzi, że nie byłem jeszcze zwolniony, ja dopiero zaczynam DG.
    Do tych 10 tys Euro to mam jeszcze daleko, daleko, kto wie czy w ogóle
    do nich dojdę. O taką sytuację mi chodzi.
    Czyli chyba mogę być zwolniony z VAT.. mylę się?

    Pozdro
    Wojtek

  • 5. Data: 2006-11-07 21:16:39
    Od: "szuszu" <W...@g...com>

    > zarejestrowałem się jako płatnik VAT

    Niestety jeśli już się zarejestrowałeś nie możesz korzystać ze zwolnienia

  • 6. Data: 2006-11-07 21:50:31
    Od: "McBain" <m...@p...fm>

    szuszu napisał(a):

    > Niestety jeśli już się zarejestrowałeś nie możesz korzystać ze zwolnienia

    Hmmm.. to jak należy rozumieć niżej podane artykuły?

[...]

    W formularzu VAT-R jest pytanie czy zamierzam korzystać z tej ulgi.
    Wydaje mi się, że można aktualizować ten druk. Nic z tego nie
    rozumiem :( Dla kogo jest ten artykuł?
    Wydawało mi się racjonalne, że jest opcja nie płacenia VATu jeżeli
    zaczynam działalność, żeby nie było to dla mnie zbytnim
    obciążeniem i zaczynam płacić dopiero kiedy przekrocze te 10 tys
    Euro. Dziwne to wszystko.

    Dzieki za odpowiedzi
    Wojtek

  • 7. Data: 2006-11-07 22:01:07
    Od: "McBain" <m...@p...fm>

    http://www.msp.money.pl/d/podatki/vat/vat_r.pdf

    C.1. / 28 / 4
    Podatnik będzie korzystał (korzysta) ze zwolnienia, o którym mowa w
    art. 113 ust. 1 lub 9 ustawy.

    Dla kogo jest ten punkt? I co on znaczy jeśli nie korzystanie ze
    zwolnienia. Dla mnie to nie ma sensu w takim razie.. :(((

    Wojtek

  • 8. Data: 2006-11-07 22:36:59
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 07-11-2006 o 22:50:31 McBain <m...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > zaczynam działalność, żeby nie było to dla mnie zbytnim
    > obciążeniem i zaczynam płacić dopiero kiedy przekrocze te 10 tys

    Mogłeś nie składać VAT-R albo złożyć z wybranym zwolnieniem - na jedno
    wychodzi
    bo domyślenie też jesteś zwolniony. Teraz musisz odczekać 3 lata

  • 9. Data: 2006-11-07 22:37:57
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 07-11-2006 o 23:01:07 McBain <m...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    >
    > Dla kogo jest ten punkt? I co on znaczy jeśli nie korzystanie ze
    > zwolnienia. Dla mnie to nie ma sensu w takim razie.. :(((

    Złożełeś już VAT-R? Jeśli tak to co na nim zanzaczyłeś?
    Jeśli wybrałeś to oczym piszesz wyżej to wszytsko OK!
    Ale jeżeli wybrałeś rezygnacje ze zwolnienia a teraz chcesz to dokręcić
    to tak się nie da

  • 10. Data: 2006-11-08 00:17:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Primo: bardzo proszę bez urazy.
    Ale... ale wylazłeś na pasach na czerwonym świetle, albo co
    gorsza pojechałeś tak w poprzek pasów rowerem, i teraz chcesz
    żebyśmy wydedukowali co zrobiłeś źle ;)
    1. Nie zapoznałeś się z przepisami. To nie jest "obowiązek
    księgowego", Wysoki Sejm postanowil ze to Twój obowiązek.
    Księgowy moze pomóc...
    2. Prawdopodobnie nie podajesz nam jakichś ważnych danych.
    Przypuszczenie wynika ze stanowiska owego "księgowego".

    On Tue, 7 Nov 2006, McBain wrote:

    > Jeżeli dobrze rozumiem mogę zostać zwolniony z obowiązku płacenia
    > VATu, na podstawie tego artykułu, tak?

    Tak, *o ile* się nie zostało podatnikiem poprzez rejestrację.
    Ów przepis jest jasny: jak ktoś NIE wybrał "bycia podatnikiem",
    to do limitu jest zwolniony.
    Kropka.

    > Czy są jeszcze jakieś haczyki,

    Mnóstwo.
    Pierwszy z brzegu: jest całkiem sporo rodzajów DG, które wykluczają
    zwolnienie z podatku, na przykład *wszelkie formy doradztwa*.
    Jak ktoś np. nie maluje pokoi wg wskazań klienta, a doradza
    mu w sprawie wyboru koloru, to może mieć pech przy korzystaniu
    ze zwolnienia.
    Drugi z brzegu: ów "limit" bywa liczony dziwnie, np. przy pośrednictwie
    finansowym jest to 30-krotność prowizji (a nie kwota pośrednictwa),
    zarobienie ok. 1500 zł oznacza przekroczenie limitu.

    > Jeżeli tak, to czy mogę np zacząć korzystać z tej ulgi od
    > najbliższego miesiąca po aktualizacji druku VAT-R?

    *ZA PÓŹNO*.
    Ten przepis dotyczy podatników, którz NIE wybrali opodatkowania.
    Wybrałeś? - wybrałeś. To masz inny przepis, pod jakimi warunkami
    można "powrócić" do zwolnienia.
    I nie krzycz po wszystkich dookoła, że ktoś się czepia jak dla
    odmiany na żółym przejeżdżasz ;)

    > Chyba faktycznie będę musiał zwolnić mojego księgowego, gdy
    > pytałem go
    > o to, to mi powiedział, że mnie to nie dotyczy!

    No i to jest gwóźdź programu: myślisz że ktoś tu za wróżkę
    robi? Ja nie. Niby SKĄD mamy wiedzieć, czy dotyczy czy nie
    dotyczy, jak NIC nie napisałeś - co w tej DG robisz?

    > No nie wiem co ja mu zrobie!!!

    ...jak dobrze pójdzie to przeprosisz za pomówienie ;) - zakładając
    że się nie mylę iż masz "w DG" jakieś czynności wykluczające
    zwolnienie.

    > Wykończy mnie!!

    ...fiskus...!

    > Pozdrawiam ciepło