  • 1. Data: 2003-10-01 06:49:33
    Temat: Samochód, osoba współpracująca, telefon itp- pytanie ;)
    Od: "Szyszkowa " <s...@N...gazeta.pl>

    Witam.
    Mam pytanko :)
    1. Jest osoba prowadzaca dzialanosc gospodarcza.
    Jest zona - pracuje jako osoba wspolpracujaca.
    Jest samochod - wlasnosc osoby trzeciej, zona jest wspolwlascicielem.
    Czy moge rozliczac koszty utrzymania samochodu ? Jezeli tak, to w jaki sposob-
    czy rzeczywiste wydatki na podstawie faktur, czy obowiazuje mnie ryczalt ?
    2. W jaki sposob dzieli sie rachunki, jezeli dzialanosc prowadze w domu ?
    Proporcjonalnie do wielkosci powierchni przeznaczonej na firme ?
    Czy musze prowadzic do tego jakas specjalna ewidencje ?
    3. Czy, kiedy dostaje fakture na przelew (ja place), reguluje naleznosc
    przelewem z konta- musze podpiac do faktury dowod zaplaty za nia ?

    Z gory dzieki za odpwoiedzi !
    Tylko nie piszcie, ze to jzu bylo, szukalem, ale nie znalazlem :)

  • 2. Data: 2003-10-01 08:55:06
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Szyszkowa " <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jest zona - pracuje jako osoba wspolpracujaca.
    > Jest samochod - wlasnosc osoby trzeciej, zona jest wspolwlascicielem.

    Jak współpracująca a nie wspólwłaściel ?

    > Czy moge rozliczac koszty utrzymania samochodu ? Jezeli tak, to w jaki
    sposob-
    > czy rzeczywiste wydatki na podstawie faktur, czy obowiazuje mnie ryczalt
    ?

    Jeśli wspólpracująca to moze umowa użycznie .
    to tylko sugestja ale prosze innych o poprawke.

    > 2. W jaki sposob dzieli sie rachunki, jezeli dzialanosc prowadze w domu ?

    Co to za rachunki ?

> [...]
    > 3. Czy, kiedy dostaje fakture na przelew (ja place), reguluje naleznosc
    > przelewem z konta- musze podpiac do faktury dowod zaplaty za nia ?

    No tutaj to też pytanie jak sie rozliczasz bo nie piszesz ?
    Pogdybam więc jeśli kp i r. metoda kasowa to najlepiej podpiąć bo kosztem
    jest zapłata ( bedzie razem ).
    Wiola

  • 3. Data: 2003-10-01 09:48:34
    Od: "Szyszkowa " <s...@N...gazeta.pl>

    > Co to za rachunki ?

    Np za telefon. Mam 2 numery, ale jeden rachunek. Oplaty za prad, ogrzewanie
    itp.

    > No tutaj to też pytanie jak sie rozliczasz bo nie piszesz ?
    > Pogdybam więc jeśli kp i r. metoda kasowa to najlepiej podpiąć bo kosztem
    > jest zapłata ( bedzie razem ).
    > Wiola

    Prowadze ksiazke przychodow i rozchodow, VAT rozliczam kwartalnie (jezeli ma
    to cos do rzeczy :) ).

  • 4. Data: 2003-10-01 12:38:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Oct 2003, Szyszkowa wrote:

> [...]
    >+ > Co to za rachunki ?
    >+
    >+ Np za telefon. Mam 2 numery, ale jeden rachunek.

    ...to ja bym jeden "przepisał" na firmę. Zdecydowanie.

    >+ Oplaty za prad, ogrzewanie itp.

    Nie gadaj że nie było na grupie, nie uwierzymy ;)
    Na ogół opinią jest "proporcjonalnie do powierzchni", przy
    czyn "najbezpieczniejszą" metodą jest wskazanie powierzchni
    w wydzielonym pomieszczeniu "tylko do DG".

> [...]
    >+ > Pogdybam więc jeśli kp i r. metoda kasowa [...]
    >+
    >+ Prowadze ksiazke przychodow i rozchodow,

    Ale koszty zaliczasz kasowo czy memoriałowo ? (i nie gadaj...
    bo w googlu znajdziesz ponad 100 trafień przez ostatnie
    3 lata :))

    >+ VAT rozliczam kwartalnie (jezeli ma
    >+ to cos do rzeczy :) ).

    Ma, bo o ile dobrze kojarzę oznacza rozliczanie kasowe
    VATu (co nie ma związku z kosztami :)).
    Niemniej - choćby z powodu owego VATu należałoby
    "podpiąć".

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał - więc na ogół nic nie "podpina", ZUS)

  • 5. Data: 2003-10-01 13:24:22
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ma, bo o ile dobrze kojarzę oznacza rozliczanie kasowe
    > VATu (co nie ma związku z kosztami :)).

    Nie musi oznaczać kasowego. Zachodzi tylko i wyłącznie relacja
    odwrotna: JEŚLI kasowo TO kwartalnie.