    From: t <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Likwidacja DG, spis do PITu/VATu
    Date: Sat, 02 Dec 2006 15:14:43 +0100

    Czysto teoretycznie - nie likwiduję jeszcze DG :)

    1) Zakupiłem dajmy na to zszywacz, wrzuciłem w koszty ale nieodliczyłem
    VAT.
    Na koniec DG robię spis likwidacyjny dla potrzeb VATu.

    Z ustawy o VAT:

    Art. 14(odnośnie likwidacji DG):
    "1. Opodatkowaniu podatkiem podlegają towary własnej produkcji i towary,
    które
    po nabyciu nie były przedmiotem dostawy towarów,(...)"
    "4. Przepisy ust. 1 i 3 stosuje się do towarów, w stosunku do których
    przysługiwało
    prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego."
    "8. Podstawą opodatkowania jest wartość towarów podlegających spisowi z
    natury,
    ustalona zgodnie z art. 29 ust. 10."

    I teraz uwaga - ten spinacz nieszczęsny _wchodzi_ do spisu bo co prawda
    nie odliczyłem
    VATu ale prawo do odliczenia mi przysługiało?
    Dobrze czytam i mamy tu lipę ustawodawczą czy sobota mi mózg wykręciła?

    2) Co się robi z programami. Z UPDoF wynika że do remanentu nie wchodzą(bo
    nie są
    rzeczowymi skłądnikami majątku). Z UoVAT też wynika że nie wchodzą do
    remanentu?
    No ale dobra, zamykam działalność, zostało mi w magazynie 200 pudełek z
    softem
    - zakładam że nie księgowałem ich w kolumnie 10 czy jednak księgowałem?
    Czy wartośc niematerialna
    i prawna może być towarem(czyli wyrobem przeznaczonym do sprzedaży w
    stanie nieprzerobonym)?
    W takim układzie status pudełka na magzynie byłby inny niż tego samego
    pudełka w szafie
    (używanego na własne potrzeby). Jedno byoby towarem(materialnym), a drugie
    WNiP.

    Natomiast co w przypadku VATu - jeśli kupuje program w pudełku to to jest
    usługa czy towar?
    Jeśli już to chyba raczej kombo. Bo w przeciwnym wypadku(samej usługi) 200
    pudełek na magazynie
    by pozostało nieopodatkowane.
    A jeśli zostanie ten windows czy linux box w szafie, to do remanewtu VAT
    wchodzi czy nie?

    Popiepszone to jest ale się zastanawiam jak najlepiej kupować na firmę
    różne rzeczy(w sensie potocznym, nie dosłownym) żeby potem nie płacić
    haraczu.

    pozdrawiam